FIA, cu sediul la Paris, și-a actualizat Codul Sportiv Internațional în decembrie anul trecut cu o clauză prin care se cere permisiunea scrisă prealabilă pentru ca piloții să facă sau să afișeze "declarații sau comentarii politice, religioase și personale" la curse.
Zhou, pilotul echipei Alfa Romeo, aflat în al doilea an în Formula 1, a declarat pentru Reuters, la lansarea livretului echipei elvețiene pentru 2023, că nu este "prea implicat în politică". "Nu cred că (abordarea FIA) este cea mai bună.”
"Suntem oameni, așa că putem să spunem ce vrem, hu înseamnă că suntem împotriva cuiva", a adăugat Zhou.
"Spunem doar adevărul sau încercăm să fim adevărata persoană pe dinăuntru și pe dinafară, așa că eu cred că ar trebui să avem dreptul să spunem ceea ce vrem."
Zhou încă nu a concurat în Marele Premiu al țării sale, runda de la Shanghai, China, fiind anulată și în acest an pentru al patrulea sezon consecutiv din cauza măsurilor locale COVID-19.
Evenimente majore, precum Jocurile Olimpice de iarnă de anul trecut de la Beijing, au subliniat importanța drepturilor omului în China, Washingtonul catalogând drept genocid tratamentul aplicat de Beijing musulmanilor uiguri.
Sportivii de la Jocuri au fost liberi să își exprime opiniile în cadrul conferințelor de presă și al interviurilor, dar nu și în timpul competițiilor sau al ceremoniilor de decernare a medaliilor.
În Formula 1, Lewis Hamilton, de șapte ori campion mondial, a fost unul dintre cei mai deschiși sportivi în ceea ce privește drepturile omului și, de asemenea, a atras atenția asupra dosarelor privind drepturile unora dintre țările gazdă.
Valtteri Bottas de la Alfa Romeo, fostul coechipier al lui Hamilton la Mercedes, a declarat că decizia FIA va fi "un subiect de discuție important în Bahrain" înaintea cursei de deschidere a sezonului din 5 martie.
Citește și: Alfa Romeo și-a prezentat monpostul pentru noul sezon din Formula 1
Zhou a obținut doar șase din cele 55 de puncte ale echipei sale în sezonul trecut, dar se așteaptă să se descurce mult mai bine în acest sezon, după ce a învățat toate circuitele.
"Anul trecut cred că am pierdut 10 sau mai multe puncte din cauza problemelor de fiabilitate", a spus el. "În general, m-am simțit cu adevărat mulțumit de progresele pe care le-am făcut.
"Anul acesta nu trebuie să fac nimic diferit, totul vine automat odată cu timpul pe care îl petreci în Formula 1 și cu experiența.”, a concluzionat Zhou.