Va sărbători campionul în exercițiu Jorge Martín pe pământul natal la mijlocul lunii noiembrie sau un alt pilot din talentata listă din acest an îi va fura coroana? Ne așteaptă un sezon entuziasmant...
Sezonul MotoGP 2025
Programul provizoriu MotoGP 2025 cuprinde 22 de weekenduri de curse, cu două mai multe decât în campania 2024, în urma anulării mai multor Mari Premii. Fiecare dintre cele 11 echipe participante are câte doi piloți reprezentanți și este aliniată cu cinci constructori diferiți.
Lotul include un amestec de echipe "de fabrică" (cele susținute și finanțate direct de un producător de motociclete) și echipe "satelit" (cele care închiriază/cumpără motociclete de la un producător), dar toți piloții conduc același tip de vehicul. Campionul sezonului trecut , Jorge Martín, a devenit primul pilot de la o echipă satelit care a câștigat MotoGP de la rebranduirea completă a sportului în 2002.
După cum s-a întâmplat și în campaniile anterioare, competițiile din clasele Moto2, Moto3 și MotoE vor avea loc în paralel cu Marele Premiu MotoGP. Sezoanele Moto2 și Moto3 urmează îndeaproape programul MotoGP, în timp ce MotoE – care include doar șapte etape de campionat – se integrează în programul general.
Din 2023, cursele sprint fac parte din weekendul MotoGP. Fiecare Mare Premiu va include curse sprint și curse principale, care vor avea loc sâmbăta și, respectiv, duminica.
Pentru a permite piloților să se familiarizeze cu condițiile de pe pistă, la începutul weekendului sunt incluse sesiuni de antrenamente. O serie de runde de calificări sunt utilizate pentru a determina pozițiile piloților pe grila de start pentru cursele de sprint și cursele principale.
Sezonul MotoGP 2025 va cuprinde cinci continente, 19 țări și 22 de circuite de nivel elitist. Spania are privilegiul de a găzdui cele mai multe Mare Premii, cu weekenduri de cursă programate în Andaluzia, Alcañiz, Barcelona și Valencia.
Circuitul Internațional Buddh din regiunea indiană Uttar Pradesh servește drept pistă de rezervă pentru campania din 2025, după ce a găzduit prima și singura sa întâlnire MotoGP anterioară în septembrie 2023.
Alocarea punctelor
Piloții concurează într-un clasament general și acumulează puncte pentru clasarea în primele 15 poziții ale cursei în fiecare dintre cele 22 de Mari Premii. Cu cât clasarea lor în cursă este mai bună, cu atât mai multe puncte le sunt acordate. Punctele sunt, de asemenea, distribuite pentru performanțele din cursele de sprint, primite de primii nouă piloți în fiecare eveniment.
Distribuția punctelor pentru campania MotoGP din 2025 este următoarea:
Cursa principală (poziție/puncte)
Locul 1 = 25
Locul 2 = 20
Locul 3 = 16
Locul 4 = 13
Locul 5 = 11
6 = 10
7 = 9
8 = 8
9 = 7
10 = 6
11 = 5
12 = 4
13 = 3
14 = 2
15 = 1
Numărul total de puncte distribuite = 140
Cursa Sprint (poziție/puncte)
1 = 12
Locul 2 = 9
Locul 3 = 7
4 = 6
5 = 5
6 = 4
7 = 3
8 = 2
9 = 1
Numărul total de puncte distribuite = 49
Sisteme istorice de puncte
Deși volumul de puncte atribuit fiecărei poziții în cursa principală a rămas același din 1993, anterior au fost utilizate diferite modele de puncte. În timpul sezonului inaugural al celei mai importante competiții de motociclism (denumită atunci "clasa 500cc"), în 1949, câștigătorii cursei au primit zece puncte, în timp ce piloții clasați pe locurile 2-5 au primit și ei o parte din premiu. De asemenea, se acorda un singur punct pilotului care parcurgea cel mai rapid tur de pistă, denumit bonus pentru cel mai rapid tur. Deși am văzut această schemă implementată pe circuitul F1 în ultimii ani, clasa 500cc a renunțat la bonusul pentru cel mai rapid tur după încheierea campaniei sale inaugurale.
Volumul total de puncte oferite a scăzut la 24 în 1950, câștigătorii curselor primind opt puncte pentru eforturile lor. Acest sistem a rămas în vigoare timp de 18 ani înainte ca cifrele să fie recalibrate din nou înaintea sezonului 1969.
O altă schimbare substanțială a fost introdusă aproape două decenii mai târziu, când piloții clasați între locurile 11 și 15 au primit o parte dintr-un pachet de puncte semnificativ mai mare. Astfel, câștigătorii au primit 20 din cele 131 de puncte totale oferite, iar pilotul care a încheiat cursa pe locul 15 a primit un singur punct. Acest model de alocare a fost în vigoare timp de patru sezoane, înainte ca în campania din 1992 să fie utilizat un sistem unic de puncte, care a dus la revenirea în ceea ce privește recompensarea doar a primilor zece piloți.
Înainte de sezonul 1977 al Campionatului Mondial, doar o cotă prestabilită din cele mai bune rezultate ale fiecărui pilot în cursă contribuia la numărul total de puncte. Numărul "celor mai bune rezultate" permise a fluctuat de-a lungul primelor decenii ale competiției, între trei și șapte clasamente individuale ale curselor fiind utilizate pentru configurarea clasamentelor finale.
Prin urmare, teoretic, un pilot care reușea să câștige un număr mic de curse, dar să termine ultimul în mai multe rânduri, obținea probabil o clasare mai bună în campionat decât un adversar cu rezultate mai constante. Acest format a fost eliminat în 1977, iar de atunci toate rezultatele din curse au contat pentru totalul progresiv al punctelor.
Unde puteți urmări sezonul MotoGP 2025
Mai multe televiziuni și-au asigurat drepturile de difuzare pentru sezonul MotoGP 2025, cu un amestec de platforme pe bază de abonament și gratuite care oferă diferite niveluri de acoperire.
TNT Sports este casa supremă a MotoGP, oferind clienților acces la fiecare sesiune de antrenamente, calificări, sprinturi și curse principale pe parcursul campaniei. Telespectatorii pot urmări, de asemenea, acțiunea în direct de la evenimentele Moto2 și Moto3 și, prin urmare, pot viziona imagini neîntrerupte din fiecare weekend de Grand Prix. Clienții pot configura un abonament TNT Sports prin intermediul conturilor BT sau Sky sau pot transmite acest conținut prin intermediul unui pachet Discovery+.
Pentru cei dornici să își îmbunătățească și mai mult experiența de vizionare, pasionații de curse pot achiziționa un VideoPass MotoGP. Pe lângă posibilitatea de a urmări toate sesiunile de pe pistă și conferințele de presă de dinaintea cursei, deținătorii de conturi VideoPass pot beneficia de o serie de caracteristici suplimentare, cum ar fi opțiunile de vizionare din mai multe unghiuri, camerele de bord, datele telemetrice ale piloților și imagini de arhivă din sezoanele MotoGP anterioare.
Canalul Freeview Quest va transmite în direct fiecare cursă sprint MotoGP și două curse de Grand Prix. Telespectatorii cu un cont Freeview, Freesat, Sky sau Virgin Media au deja acces la acest canal.
MotoGP 2025 - Calendarul curselor
Campania MotoGP 2025 se desfășoară pe parcursul a 22 de weekenduri și, prin urmare, facilitează un total de 44 de curse principale și curse sprint. Sezonul începe în primul weekend din martie și se încheie la mijlocul lunii noiembrie, cu lunile aprilie, mai, iulie, august și noiembrie găzduind două Mari Premii, iar lunile rămase găzduind trei.
Vă rugăm să consultați calendarul complet al curselor mai jos:
29 februarie - 2 martie: Marele Premiu al Thailandei (Circuitul Internațional Change, Buriram)
14 - 16 martie: Marele Premiu al Argentinei (Autódromo Termas de Río Hondo, Termas de Río Hondo)
28 - 30 martie: Marele Premiu al SUA (Circuit of the Americas, Texas)
11 - 13 aprilie: Marele Premiu al Qatarului (Circuitul Internațional Lusail, Lusail)
25 - 27 aprilie: Marele Premiu al Spaniei (Circuito de Jerez - Ángel Nieto, Jerez de la Frontera)
9 - 11 mai: Marele Premiu al Franței (Circuitul Bugatti, Le Mans)
23 - 25 mai: Marele Premiu al Marii Britanii (Circuitul Silverstone, Northamptonshire)
6 - 8 iunie: Marele Premiu al Aragonului (MotorLand Aragón, Alcañiz)
20 iunie - 22 iunie: Marele Premiu al Italiei (Autodromo Internazionale del Mugello, Scarperia e San Piero
27 iunie - 29 iunie: Marele Premiu al Olandei (TT Circuit Assen, Assen)
11 - 13 iulie: Marele Premiu al Germaniei (Sachsenring, Hohenstein-Ernstthal)
18 - 20 iulie: Marele Premiu al Cehiei (Brno Circuit, Brno)
15 - 17 august: Marele Premiu al Austriei (Red Bull Ring, Spielberg)
22 - 24 august: Marele Premiu al Ungariei (Circuitul Balaton Park, Balatonfőkajár)
5 - 7 septembrie: Marele Premiu al Cataloniei (Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló)
12 - 14 septembrie: Marele Premiu San Marino (Misano World Circuit Marco Simoncelli, Misano Adriatico)
26 - 28 septembrie: Marele Premiu al Japoniei (Mobility Resort Motegi, Motegi)
3 octombrie - 5 octombrie: Marele Premiu al Indoneziei (Pertamina Mandalika International Street Circuit, Mandalika)
17 - 19 octombrie: Marele Premiu al Australiei (Phillip Island Grand Prix Circuit, Phillip Island)
24 - 26 octombrie: Marele Premiu al Malaysiei (Circuitul Internațional Petronas Sepang, Sepang)
7 - 9 noiembrie: Marele Premiu al Portugaliei (Circuitul Internațional Algarve, Portimão)
14 - 16 noiembrie: Marele Premiu al Valenciei (Circuit Ricardo Tormo, Valencia)
Componența echipelor și a piloților
Un total de 22 de piloți vor parcurge cele opt luni ale campaniei MotoGP 2025, cu un amestec de piloți începători și profesioniști experimentați pe pistă. Acești participanți vor reprezenta unsprezece echipe concurente, fiecare conducând un vehicul fabricat de unul dintre cei cinci constructori constituenți.
Între piloți există o mare varietate de naționalități, deși peste 80% dintre concurenți sunt originari din țări europene. Doar cinci dintre piloții actuali - Jorge Martín (Spania), Francesco Bagnaia (Italia), Marc Márquez (Spania), Joan Mir (Spania) și Fabio Quartararo (Franța) - au încheiat o campanie MotoGP în fruntea clasamentului, acest grup câștigând împreună unsprezece campionate mondiale la clasa regină.
Schimbări notabile - Echipe
După ce a încheiat un parteneriat de doi ani cu producătorul spaniol de motociclete GasGas, echipa Red Bull Tech 3 a revenit la o versiune cu specificații de uzină KTM a challengerului său RC16 pentru campania din 2025. Prin urmare, echipa cu sediul în Franța va fi cunoscută de acum înainte drept echipa "Red Bull KTM Tech 3".
Este sfârșitul unei ere la Prima Pramac, deoarece campionii Moto GP Team 2023 trec la motociclete furnizate de Ducati, după o afiliere de trei decenii cu producătorul japonez Yamaha.
Honda Racing Corporation (HRC) a schimbat, de asemenea, direcția după încheierea unei colaborări de 30 de ani, instalând gigantul petrolier britanic Castrol ca sponsor principal în detrimentul Repsol.
Schimbări notabile - Piloți
Mulțumită unui intersezon deosebit de aglomerat, majoritatea echipelor au făcut cel puțin o schimbare în linia de piloți înainte de campania din 2025.
Deși se pot face înlocuiri temporare în circumstanțe excepționale, majoritatea echipelor vor fi reprezentate de aceiași doi piloți pe întreaga durată a campaniei.
În timp ce unii piloți au urcat recent de la clasa Moto2, marea majoritate figurează pe lista MotoGP de mai mulți ani.
Principalele schimbări de piloți pentru 2025:
Enea Bastianini și Maverick Viñales s-au alăturat echipei Red Bull KTM Tech 3 după plecarea spaniolilor Pedro Acosta și Augusto Fernández. După o perioadă dificilă de doi ani, Fernández renunță la scaun după ce nu a reușit să obțină nicio clasare pe podium în cele 40 de curse în care a luat startul.
Pedro Acosta, recompensat pentru sezonul său strălucitor ca debutant, face tranziția de la echipa "B" a Red Bull la echipa KTM Factory. După ce a câștigat titlurile Moto3 și Moto2 în 2021 și, respectiv, 2023, vitezomanul spaniol a obținut cinci podiumuri și o poziție de pole-sitter pe parcursul campaniei MotoGP 2024. Acest lucru i-a permis lui Acosta să acumuleze 215 puncte, asigurându-și poziția a șasea în clasamentul final al piloților.
Ca urmare a promovării lui Acosta, Jack Miller a părăsit Red Bull KTM Factory Racing și s-a întors la Prima Pramac Yamaha Moto GP. Australianul a reprezentat anterior Pramac între 2018 și 2020, obținând nouă din cele 23 de podiumuri ale carierei sale în această perioadă.
Miller este însoțit de Miguel Oliveira, care se alătură italienilor după ce a părăsit echipa satelit Aprilia Trackhouse Racing la sfârșitul sezonului 2024. După ce a câștigat cinci mari premii și s-a aflat în mod regulat printre pozițiile care aduc puncte în primii săi cinci ani pe circuitul MotoGP, pilotul portughez s-ar putea dovedi a fi o achiziție extrem de inteligentă pentru echipa Pramac.
Plecarea lui Oliveira de la Trackhouse Racing a deschis un loc râvnit în clasa regină pentru foarte valorosul Ai Ogura, care face pasul în față după ce a încheiat sezonul 2024 ca campion Moto2. Cel mai tânăr născut în Tokyo a semnat un contract pe doi ani cu cea mai nouă echipă de MotoGP.
După o perioadă de succes de cinci ani alături de VR46 Racing a lui Valentino Rossi, Marco Bezzecchi a semnat pentru giganții italieni Aprilia Racing înaintea sezonului 2025.
Franco Morbidelli preia scaunul vacant la VR46 Racing, încheind un nou parteneriat cu compatriotul italian Fabio Di Giannantonio. După ce a pilotat un Desmosedici GP24 în timp ce era sub contract cu Pramac, pilotul originar din Roma va pilota acum același vehicul furnizat de Ducati în numele noilor săi angajatori.
După o carieră de succes de 13 ani pe circuitul MotoGP, Aleix Espargaró și-a anunțat retragerea din competiție în mai 2024.
Experimentatul catalan - care și-a petrecut ultimele opt sezoane ale carierei cu Aprilia Racing - și-a anunțat plecarea iminentă în urma unei performanțe superbe pe circuitul său de origine, câștigând Sprint-ul de sâmbătă înainte de a obține locul patru în cursa principală de la Circuit de Barcelona-Catalunya.
După ce a devenit primul pilot al unei echipe satelit care a câștigat Campionatul MotoGP de la legenda motociclismului Valentino Rossi, care a cucerit titlul în 2001 în timp ce reprezenta Nastro Azzuro Honda, Jorge Martín a fost recompensat cu o mutare la Aprilia Racing. Vestea trecerii programate a lui Martín la giganții italieni a venit la sesiunea de teste de la mijlocul sezonului de la Mugello, la puțin peste o săptămână după anunțul retragerii lui Aleix Espargaró.
Nou-venitul Fermín Aldeguer a fost confirmat ca făcând parte, în august 2024, din lotul de piloți Gresini Racing pentru 2025, înlocuindu-l pe Marc Márquez de la Ducati Corse. Deși este încă adolescent, Aldeguer a navigat deja trei sezoane în Moto2, acumulând un număr impresionant de 212 puncte și asigurându-și locul al treilea în ediția 2022 a competiției din clasa 765cc.
Marc Márquez se alătură dublului campion mondial Francesco Bagnaia pentru a forma o echipă Ducati Lenovo cu un aspect formidabil. Cel mai decorat membru activ al listei, catalanul în vârstă de 32 de ani a câștigat șase titluri MotoGP între 2013 și 2019.
După șapte sezoane alături de Honda LCR, Takaaki Nakagami și-a confirmat retragerea din competiție la jumătatea unei campanii 2024 sub așteptări. Pilotul veteran născut în Chiba își menține totuși afilierea cu producătorul japonez, începând cu un rol dublu de pilot de teste și de legătură cu echipa de la începutul sezonului 2025.
Honda LCR are încredere în Somkiat Chantra, absolvent de Moto2, care a acumulat șase podiumuri și peste 475 de puncte de-a lungul a șase campanii consecutive în a doua competiție de motociclism.
Formații confirmate pentru campania MotoGP din 2025
Aprilia Racing: Jorge Martín (Spania) și Marco Bezzecchi (Italia)
Trackhouse MotoGP Team: Raúl Fernández (Spania) și Ai Ogura (Japonia)
Echipa Ducati Lenovo: Francesco Bagnaia (Italia) și Marc Márquez (Spania)
Pertamina Enduro VR46 Racing Team: Fabio Di Giannantonio (Italia) și Franco Morbidelli (Italia)
Gresini Racing Moto GP: Fermín Aldeguer (Spania) și Álex Márquez (Spania)
Honda HRC Castrol: Luca Marini (Italia) și Joan Mir (Spania)
Castrol Honda LCR: Johann Zarco (Franța) și Somkiat Chantra (Thailanda)
Red Bull KTM Factory Racing: Brad Binder (Africa de Sud) și Pedro Acosta (Spania)
Red Bull KTM Tech3: Enea Bastianini (Italia) și Maverick Viñales (Spania)
Monster Energy Yamaha MotoGP Team: Fabio Quartararo (Franța) și Álex Rins (Spania)
Prima Pramac Yamaha MotoGP: Jack Miller (Australia) și Miguel Oliveira (Portugalia)
Favoriții caselor de pariuri
Cu o gamă largă de talente de talie mondială, este dificil să prezici care va fi pilotul câștigător al acestui sezon. Deși casele de pariuri îl susțin pe Marc Márquez, de șase ori campion, mai mulți participanți vor intra fără îndoială în competiție cu încredere.
Marc Márquez (Ducati Lenovo Team)
După ce mai multe accidentări grave i-au subminat progresul în sezoanele precedente, Marc Márquez a revenit aproape la cea mai bună formă a sa în timpul campaniei 2024. Începând un nou capitol cu Ducati Corse, după o scurtă perioadă petrecută cu satelitul italian Gresini Racing, veneratul spaniol va dori cu disperare să adauge alte trofee la palmaresul său deja plin.
La vârsta de 20 de ani și 63 de zile, Márquez a devenit cel mai tânăr câștigător din istorie al cursei MotoGP/500cc, după ce și-a învins rivalii la linia de sosire a Marelui Premiu al Americilor 2013. Eroismul său din Texas a venit la începutul unui sezon de debut remarcabil, în care septuplul campion mondial a doborât o serie de recorduri de lungă durată. Poate Márquez să continue întinerirea sa recentă și să cucerească al șaptelea titlu în 2025?
Șanse la victorie: 8/15 (favorit)
Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team)
După ce Jorge Martín i-a refuzat cu cruzime un al treilea titlu consecutiv în sezonul trecut, Francesco Bagnaia pare să aibă în continuare o mare miză în perspectiva campaniei din 2025. În ciuda renunțării la coroană, italianul a înregistrat în 2024 mai multe victorii în curse decât în orice alt an, un record facilitat de victoriile din Thailanda, Malaezia și Spania în ultimele săptămâni ale sezonului.
De-a lungul etapelor formative ale carierei sale extrem de promițătoare în MotoGP, Bagnaia a acumulat 29 de victorii, 24 de poziții de pole-sitter și peste o jumătate de secol de podiumuri. Doar un nebun l-ar da la o parte pe talentatul născut la Torino...
Cote pentru victorie: 2/1
Jorge Martín (Aprilia Racing)
Într-un final dramatic al unei campanii 2024 captivante, Jorge Martín și-a asigurat primul său titlu în MotoGP prin urcarea pe podium la Marele Premiu al Solidarității. După ce a suferit o grea suferință în ultima zi a sezonului 2023, în urma abandonului său de la Valencia, starul spaniol a obținut suficiente puncte pe Circuit de Barcelona-Catalunya pentru a-l devansa pe Francesco Bagnaia.
Deși a obținut doar trei victorii în drumul spre gloria campionatului, Martín și-a dovedit constanța de nezdruncinat, înregistrând un număr impresionant de 16 podiumuri în doar 20 de curse principale. Sunt posibile victorii consecutive? Casele de pariuri nu par să creadă acest lucru, rezultând o valoare decentă oferită pe piețele cotelor...
Cota pentru victorie: 12/1
Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3)
Enea Bastianini, care poate părea oarecum un cal întunecat, a avut sclipiri de victorie în campionat în primele sale patru sezoane în cursele de elită. După ce a obținut o poziție care i-a adus puncte la Marele Premiu al Qatarului din 2021 la debutul său în MotoGP, talentatul italian a revenit pe Circuitul Internațional Lusail un an mai târziu pentru a obține prima victorie din carieră.
Punctul culminant al campaniei 2024 a lui Marco Simoncelli, în vârstă de 27 de ani, a avut loc fără îndoială la Misano World Circuit. Originar din provincia Rimini, Bastianini s-a bucurat de adulația publicului local când a trecut primul steagul roșu la Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna. Cu siguranță o șansă mică, dar lucruri mai ciudate s-au întâmplat în lumea imprevizibilă a curselor MotoGP...
Șanse la victorie: 60/1
Câștigătorii din trecut - piloți, echipe și constructori
După schimbarea denumirii competiției de la "clasa 500cc" la MotoGP în 2002, au existat 9 piloți campioni diferiți. O legendă modernă a sportului, Valentino Rossi a cucerit o succesiune de titluri de-a lungul primului deceniu al anilor 2000.
În total, cinci echipe de curse au câștigat titlul de campion pe echipe (introdus, de altfel, înaintea campaniei inaugurale "MotoGP"), Honda Racing Corporation, Yamaha Factory Racing, Ducati Corse, Suzuki MotoGP și Pramac Racing obținând toate această onoare.
Doar trei constructori au fost campioni în această perioadă de 23 de sezoane, cu perechile japoneze Honda și Yamaha însoțite de producătorul italian Ducati pe lista câștigătorilor.
Piloți câștigători MotoGP - din 2002
2002 - Valentino Rossi (Italia)
2003 - Valentino Rossi (Italia)
2004 - Valentino Rossi (Italia)
2005 - Valentino Rossi (Italia)
2006 - Nicky Hayden (SUA)
2007 - Casey Stoner (Australia)
2008 - Valentino Rossi (Italia)
2009 - Valentino Rossi (Italia)
2010 - Jorge Lorenzo (Spania)
2011 - Casey Stoner (Australia)
2012 - Jorge Lorenzo (Spania)
2013 - Marc Márquez (Spania)
2014 - Marc Márquez (Spania)
2015 - Jorge Lorenzo (Spania)
2016 - Marc Márquez (Spania)
2017 - Marc Márquez (Spania)
2018 - Marc Márquez (Spania)
2019 - Marc Márquez (Spania)
2020 - Joan Mir (Spania)
2021 - Fabio Quartararo (Franța)
2022 - Francesco Bagnaia (Italia)
2023 - Francesco Bagnaia (Italia)
2024 - Jorge Martín (Spania)
Câștigători MotoGP pe echipe - din 2002
2002 - Repsol Honda Team
2003 - Repsol Honda Team
2004 - Gauloises Fortuna Yamaha
2005 - Gauloises Yamaha Team
2006 - Repsol Honda Team
2007 - Ducati Marlboro Team
2008 - Echipa Fiat Yamaha
2009 - Echipa Fiat Yamaha
2010 - Echipa Fiat Yamaha
2011 - Repsol Honda Team
2012 - Repsol Honda Team
2013 - Repsol Honda Team
2014 - Repsol Honda Team
2015 - Movistar Yamaha MotoGP
2016 - Movistar Yamaha MotoGP
2017 - Repsol Honda Team
2018 - Repsol Honda Team
2019 - Repsol Honda Team
2020 - Echipa Suzuki Ecstar
2021 - Echipa Ducati Lenovo
2022 - Echipa Ducati Lenovo
2023 - Prima Pramac Racing
2024 - Echipa Ducati Lenovo
Constructorii câștigători MotoGP - din 2002
2002 - Honda
2003 - Honda
2004 - Honda
2005 - Yamaha
2006 - Honda
2007 - Ducati
2008 - Yamaha
2009 - Yamaha
2010 - Yamaha
2011 - Honda
2012 - Honda
2013 - Honda
2014 - Honda
2015 - Yamaha
2016 - Honda
2017 - Honda
2018 - Honda
2019 - Honda
2020 - Ducati
2021 - Ducati
2022 - Ducati
2023 - Ducati
2024 - Ducati
Recorduri istorice (1949-prezent, incluzând clasa 500cc și era MotoGP)
Cel mai de succes pilot (numărul de titluri mondiale între paranteze): Giacomo Agostini (8), Valentino Rossi (7), Marc Márquez (6), Mick Doohan (5), Mike Hailwood (4)
Țările care au dat cei mai mulți piloți campioni (numărul de titluri mondiale între paranteze): Italia (22), Regatul Unit (17), SUA (15), Spania (12)
*Regatul Unit nu a mai dat un câștigător din 1976 (Barry Sheene)
** SUA nu a mai dat un câștigător din 2006 (Nicky Hayden)
Cele mai de succes echipe (numărul de titluri mondiale între paranteze): Repsol Honda (10), Yamaha Motor Racing (7), Ducati Corse (4), Suzuki MotoGP (1), Pramac Racing (1)
*Lista include toți câștigătorii echipelor anterioare
Cei mai de succes constructori (numărul de titluri mondiale între paranteze): Honda (25), MV Agusta (16), Yamaha (14), Suzuki (7), Ducati (6)