Hegemonia Verstappen-Red Bull în Formula 1, în pericol în 2024. Avertismentul liderului echipei

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Hegemonia Verstappen-Red Bull în Formula 1, în pericol în 2024. Avertismentul liderului echipei
Max Verstappen, pilot olandez de la Red Bull
Max Verstappen, pilot olandez de la Red BullAFP
Max Verstappen a cucerit al treilea titlu de campion mondial în 2023, într-un sezon marcat de dominația covârșitoare a pilotului și a celor de la Red Bull de la un capăt la altul, fără a lăsa loc de speranță nici pentru celelalte echipe, nici pentru coechipierul său Sergio Pérez.

Max Verstappen a câștigat 19 din cele 22 de Mari Premii și patru din cele șase curse de viteză din calendar, cifre devastatoare după un început de sezon în care Pérez a încercat să îl provoace pe coechipierul său.

Mexicanul a câștigat două din primele patru Mari Premii ale sezonului (Arabia Saudită și Azerbaidjan), dar de la următoarea cursă din calendar, de la Miami, olandezul a început o serie de zece victorii consecutive care a intrat în istoria sporturilor cu motor.

Deși Pérez a terminat al doilea în statul Florida, șansele sale de a lupta pentru titlu au început să sufere la Monaco (locul 16), unde a terminat trei Mari Premii în afara podiumului și a reușit doar un loc doi la Silverstone, la două luni după Miami.

Cu 285 de puncte, mexicanul a ocupat locul al doilea în campionatul piloților, dar s-a aflat la 290 de puncte în spatele lui Verstappen, care a atins cifra stratosferică de 585 de puncte pe parcursul sezonului.

Victoriile spaniolilor

Vertappen ar fi putut domina chiar mai mult dacă Carlos Sainz (Ferrari) nu ar fi oprit seria de victorii a olandezului în Singapore.

Victoria spaniolului a împiedicat, de asemenea, Red Bull să obțină o serie completă de victorii în acest sezon.

Tot la un pas de victorie a fost și compatriotul său, Fernando Alonso (Aston Martin), a cărui 33-a victorie în Formula 1 a fost împiedicată doar de o alegere proastă a pneurilor pe ploaie la Monaco.

Dublul campion, care, la 42 de ani, este cel mai în vârstă pilot de pe grila de start, a cunoscut o a doua tinerețe în primul său sezon la echipa britanică, răsplătită cu opt podiumuri și un onorabil loc patru în campionatul piloților, în spatele celor două Red Bull și a lui Lewis Hamilton (locul 3).

Dintre ceilalți piloți care vor concura cu Verstappen, monegascul Charles Leclerc (Ferrari), aflat în lupta pentru titlu cu olandezul o mare parte din sezonul 2022, a terminat pe locul 5, la egalitate de puncte cu Alonso, după un an liniștit.

Și, în ciuda momentelor ocazionale de formă și a îmbunătățirilor, nicio echipă nu a eclipsat Red Bull.

Mercedes, a doua în campionatul constructorilor, a fost departe de a lupta pentru victorii, în timp ce Ferrari, rapidă în calificări cu șapte pole position-uri, a fost lipsită de ritm în cursă.

Hegemonie sau sfârșitul erei Verstappen?

La rândul său, Aston Martin, condusă de Alonso, s-a luptat la începutul sezonului, dar a fost lăsată în urmă de îmbunătățirile unor echipe precum McLaren, care a pus chiar probleme celor de la Red Bull în unele Mari Premii și al cărei pilot australian Oscar Piastri a câștigat singura cursă de sprint care i-a scăpat celor de la Red Bull.

Așa cum era prevăzut inițial în 2023, înainte ca cursele din China și Emilia-Romagna să fie anulate, Formula 1 va avea 24 de Mari Premii în 2024.

Va reuși Verstappen să își sporească recordurile stabilite în acest sezon sau va fi un sezon mai echilibrat?

"Concurența va fi mai mare, cu două, trei sau patru echipe luptând pentru titlu", a declarat directorul tehnic al Red Bull, Pierre Waché, într-un interviu acordat AFP în septembrie.

"Cu cât regulamentul va rămâne mai mult timp stabil, cu atât avantajul nostru va fi mai redus. Cred că va fi un campionat mai strâns și mai complicat pentru noi", a adăugat el.

În afară de pioții cu mare greutate, tineri precum cei de la McLaren, Lando Norris și Oscar Piastri, vor dori să atace la cel mai mic semn de slăbiciune din partea celor de la Red Bull.

Deocamdată, și după dominația copleșitoare din 2023, Verstappen și Red Bull rămân favoriții în ceea ce ar putea fi primele etape ale unei hegemonii. Rămâne de văzut dacă vreun concurent va pune în pericol începutul acestei noi ere.