Ferrari: evoluție sau stagnare? Accelerare spre trofee după un an fără succese

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Ferrari: evoluție sau stagnare? Accelerare spre trofee după un an fără succese

Noul Ferrari.
Noul Ferrari.AFP
Chiar dacă anul 2023 pentru Ferrari este unul de uitat, este posibil ca inginerii să fi fost de folos în construirea SF-24, care se presupune că este "mai simplu" de condus. În ajunul ultimului sezon al lui Carlos Sainz și cu doi ani înainte de era schimbărilor tehnice, echipa roșie vrea să dea lovitura și să își recupereze în sfârșit gloria de odinioară.

Are designul necesar pentru a reuși. SF-24 a fost prezentat marți, 13 februarie, la Maranello. Cu linii galbene și albe pe caroseria sa roșie, acesta aduce un omagiu hipercarului 499P care a câștigat anul trecut Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Este o modalitate bună de a porni pe un nou drum și de a da totul în viitorul sezon de 24 de curse. Dar va reuși mașina să se ridice la înălțimea tuturor așteptărilor și să ofere în sfârșit ceea ce este necesar pentru ca Ferrari să câștige un campionat?

"Începem de unde am rămas"

Anul 2023 a fost scena multor dezamăgiri pentru echipă. După testele de iarnă reușite, SF-23 s-a dovedit incapabil să țină pasul în cursă. Mai performant în calificări, acesta le-a permis lui Charles Leclerc și Carlos Sainz să obțină poziții bune, chiar pole position-uri, pe grila de start. Dar RB19 a fost prea rapid pentru ca piloții să îi reziste.

În 2024, Ferrari preferă să vadă paharul pe jumătate plin și "să înceapă de unde a rămas". Potrivit lui Frédéric Vasseur, directorul echipei, a doua jumătate a sezonului a fost mai bună. Sainz a obținut victoria în Singapore, iar Leclerc a terminat pe locul 2 în Abu Dhabi. 

"2023 a fost un sezon special, cu un început dificil și un final de sezon bun. Trebuie să construim 2024 pe finalul sezonului 2023 și, mai presus de toate, să minimizăm numărul de puncte pierdute și să fim mult mai oportuniști. Desigur, performanța mașinii este importantă, dar trebuie să minimizăm numărul de puncte pierdute", a declarat francezul în timpul evenimentului dedicat prezentării noii mașini.

”Trebuie să continuăm să progresăm ca echipă și să avem performanțe mai bune. Important este să facem astăzi o treabă mai bună decât am făcut-o ieri, iar dacă vom continua pe acest ritm, vom fi răsplătiți în cele din urmă. Vor fi suișuri și coborâșuri, ca în orice echipă. Cel mai important lucru este să rămânem consecvenți în abordarea noastră.”

Și pentru a fi consecvent, ai nevoie de o mașină stabilă. Completă. Competitivă. Pentru a fi cea care îi poate ține piept lui Max Verstappen și lui Red Bull. Pentru ca așa ceva să fie posibil, echipele Ferrari au muncit din greu, refăcând întreaga bază, inclusiv șasiul, a monopostului lor.

"Fiecare parte a mașinii a fost reproiectată, deși punctul nostru de plecare a fost direcția de dezvoltare pe care am adoptat-o anul trecut, care ne-a permis să facem un salt calitativ în ceea ce privește competitivitatea", a declarat Enrico Cardile, directorul tehnic.

"Transformarea ideilor în realitate tehnică”

Anul trecut, unele dintre criticile aduse monopostului se refereau la dificultatea de a-l conduce. Prea complicat de înțeles, prea laborios de condus, nu le oferea piloților multe oportunități de a se întrece pe ei înșiși. Prin urmare, inginerii au "transformat aceste idei în realitate tehnică". Adio model nedomesticit, bun venit la simplitate!

"Nu ne-am impus alte constrângeri de proiectare decât aceea de a livra o mașină de curse solidă, onestă, capabilă să reproducă pe pistă ceea ce am văzut în tunelul aerodinamic", a declarat Emrico Cardile.

Sainz și Leclerc au fost de acord ulterior, după câteva teste în simulator și pe pista de la Fiorano.

"Ar trebui să fie mai puțin sensibilă și mai ușor de condus, iar pentru noi, asta este ceea ce trebuie să faci bine. aștept ca mașina să reprezinte un pas înainte în mai multe domenii și, după impresia pe care am avut-o în simulator, cred că suntem acolo unde ne dorim să fim", a declarat Leclerc.

"Obiectivul este de a avea o mașină care să se manevreze mai bine și, prin urmare, să fie capabilă să ruleze într-un ritm de cursă constant, deoarece acestea sunt condițiile de bază pentru a lupta pentru victorie", a subliniat Sainz.

Rămâne de văzut dacă toate acestea sunt doar vorbe sau dacă se vor face progrese semnificative după câteva Mari Premii. Ferrari nu a mai câștigat un campionat din 2008 și are un istoric de decizii proaste care i-au afectat performanțele. Intervenția lui Vasseur, împreună cu progresele înregistrate în dezvoltarea unui nou prototip de mașină, are potențialul de a schimba lucrurile. Dar, înainte de revoluția tehnică din 2026, acest lucru pare puțin probabil.

Citește și: Noul sezon de Formula 1 riscă să nu fie televizat în România