Mașinile care vor concura în sezonul 2024 din Formula 1

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Formula 1: Cele 10 mașini noi care vor concura în sezonul 2024

Noul RB20 care va fi condus de Max Verstappen și Checo Pérez
Noul RB20 care va fi condus de Max Verstappen și Checo Pérez@RedBullRacing
După ce joi a fost prezentat RB20, noul monopost cu care Verstappen va încerca să obțină al patrulea titlu mondial, știm acum toate mașinile pe care echipele le vor alinia pe grila de start a Formulei 1 în 2024.

Acestea sunt, în ordinea clasării în 2023, noile mașini și câteva dintre noutățile pe care fiecare dintre ele le va prezenta în acest nou și interesant sezon, care va începe în Bahrain, între 21 și 24 februarie, cu primele teste, și între 29 februarie și 3 martie, cu primul Mare Premiu.

Red Bull (Verstappen-Pérez)

Lux de la campion. Marele dominator al F1 a lăsat restul echipelor să-și prezinte mașinile, multe dintre ele copiind concepte din trecut ale guru-ului Newey, pentru a arăta ceea ce va fi cu siguranță mașina de ”luptă” în 2024. Și în acest fel, Milton Keynes a evitat "tentația" ca alți ingineri să-i copieze imediat ideile pentru noul sezon.

Cu Christian Horner, care este anchetat pentru presupus comportament inadecvat, în fruntea prezentării, alături de fostul pilot David Coulthard, RB20 a fost dezvăluită joi. Verstappen, bucuros să își vadă noua "jucărie", speră că aceasta îi va aduce multă bucurie în Bahrain.

Mercedes (Hamilton-Russell)

În ultimul an al septuplului campion mondial, marca germană vrea să îi ofere o mașină cu care el și Russell să revină la victorii, lucru care nu s-a întâmplat în ultimii doi ani. Și asta doare pentru echipa care a dominat cu o mână de fier era hibridă a F1.

Săgețile argintii au făcut o modificare profundă la W15-ul lor. Au fost schimbate toate cotierele, podeaua și partea din spate, foarte mult în stilul Red Bull. De asemenea, partea din față este mai scurtă decât cel al bătrânului W14 și chiar și capacul motorului a fost redistribuit.

Ferrari (Leclerc-Sainz)

În așteptarea sosirii lui Hamilton, Căluțul Cabrat va trebui să vadă cum gestionează situația lui Carlos Sainz, singurul care le-a oferit o victorie în ultimul an, și dacă îl vor prioritiza pe Leclerc în detrimentul spaniolului.

Ceea ce se știe este că SF-24 are multe diferențe față de mașina din 2023. Au fost schimbate partea frontală, părțile laterale -ambele părți în stil Red Bull-, precum și difuzorul. Planșeul a fost, de asemenea, reproiectat, pentru a obține mai multă eficiență în viraje, iar suspensia, deși a fost păstrat sistemul "push.rod", pentru a încerca să evite uzura excesivă a pneurilor. Newey ar trebui să ceară drepturi de autor.

McLaren (Norris-Piastri)

MCL38 va spera să profite de rezultatele bune ale predecesorului său în ultimele curse din 2023, când Norris a reușit să se țină aproape de Verstappen, obținând de șase ori locul doi. Este timpul să facă un nou pas înainte și asta speră Woking cu noua sa mașină.

Deocamdată, partea frontală este mai scurtă și mai îngustă, tot în stilul lui Red Bull, la fel ca și noile deflectoare de podea și capacul motorului mai mic. Își păstrează stilul de suspensie față, așa-numita"pull.rod", despre care ei cred că îi ajută să evite porpoising-ul sau tangajul.

Aston Martin (Alonso-Stroll)

Cea mai surprinzătoare mașină la începutul sezonului trecut a fost, fără îndoială, AMR23, a doua cea mai rapidă mașină de pe grilă. Dar apoi nu a evoluat ca restul și a terminat pe locul cinci și cu o senzație de dezamăgire. După ce a testat-o, Fernando Alonso a spus că "e grozavă".

Deocamdată, cel mai frapant lucru este botul, care este mai scurt, la fel ca al rivalilor săi, și care se conectează cu al doilea plan al aripii și nu cu primul, ca anul trecut. Apoi, planșeul a fost reproiectat și este asociat cu pontoane mai înguste.

Alpine (Ocon-Gasly)

Alpine a făcut, fără îndoială, un pas înapoi, sau chiar doi, în ceea ce privește performanța sa. Perechea Ocon-Gasly, așa cum era de așteptat, nu a funcționat deloc bine și au existat fricțiuni pe pistă și în afara ei. Toate astea, cumulate cu o mașină care nu a funcționat pe multe circuite au ridicat tensiunea și i-au lăsat pe francezi pe locul șase în campionat. Prin urmare, este nevoie urgentă de o revoluție.

Au avut-o deja în birouri odată cu plecarea lui Rossi, Szafnauer și Permane. Chiar și șeful tehnic, Patt Fry, a plecat. Și ei știu că pentru 2024, unitatea lor de propulsie Renault va avea în continuare un deficit de cai putere în comparație cu celelalte motoare. Acesta va trebui compensat cu alte soluții în A524. Vor reuși să fie mai eficiente? Va trebui să așteptăm și să vedem.

Williams (Albon-Sargeant)

Una dintre cele mai istorice echipe din F1 încearcă să iasă din groapa în care se află de ani de zile, deși primul obiectiv al noului FW46 este pur și simplu să continue să se îmbunătățească așa cum au făcut-o în a doua etapă din 2023, lucru care era deja considerat un mare progres.

Bineînțeles, așa cum a spus Albon, primul și incontestabilul său pilot, stilul de conducere va trebui schimbat, deoarece au cerut atât de multe lucruri la fabrică încât filosofia mașinii a suferit mai multe modificări care necesită un nou stil de conducere. Cuvinte promițătoare.

RB (Ricciardo-Tsunoda)

Obiectivul echipei moștenitoare a lui Alpha Tauri nu este altul decât să iasă din coada plutonului, ei fiind pe locul opt în Campionatul Mondial al constructorilor, și să obțină mai multe puncte decât cele 25 din sezonul trecut.

Iar pentru a realiza acest lucru, nu au ezitat să se bazeze, poate prea mult pentru restul echipelor, pe ideile Red Bull cu care Verstappen a măturat Campionatul Mondial de Formula 1 în 2023. VCARB 01 arată foarte asemănător, ceea ce ridică suspiciuni de transfer de informații tehnice și aerodinamice.

Kick Sauber (Bottas-Zhou)

Sauber a fost a doua cea mai slabă echipă de pe grila de start din 2023. De pe locul șase au coborât pe locul nouă, iar acesta este un lucru pe care nu și-l pot permite din nou în 2024, odată cu sosirea lui Audi în 2026.

Prin urmare, conceptul lor de monopost s-a schimbat pentru a le rezolva suișurile și coborâșurile din campionat. Influența Red Bull asupra designului său este clară, ca și în cazul suspensiei. Cu toate acestea, intenția este de a dezvolta continuu mașina și de a nu-și baza toate eforturile pe prima încercare, ci pe evoluții.

Haas F1 (Magnussen-Hulkenberg)

Prima care și-a prezentat mașina a fost echipa americană, poate mai mult din rațiuni de marketing pentru a atrage atenția pe care s-ar putea să se chinuie să o obțină odată mai ales pe asfalt.

Ceea ce vor urmări este o nouă performanță, cu un nou șasiu care să mute o parte din zona radiatorului mai sus, în jurul liniei centrale a mașinii, și să mute mai jos bara inferioară de protecție împotriva impactului lateral. De asemenea, are o nouă parte frontală și un nou concept de flux de aer.