Între 3 și 17 ianuarie 2025, 807 concurenți se vor întrece pe nisipul Peninsulei Arabice, la bordul a 439 de vehicule, pe distanța a 5.000 de kilometri de probe speciale.
Traseul complet dezvăluie o configurație revizuită față de cea precedentă, un tur al țării cu un prolog la Bisha, un oraș din sud-vest care va găzdui și un "crono 48h", un format inaugurat anul trecut în care piloții nu au asistență, nu au comunicare și sunt obligați să oprească motoarele noaptea.
Ediția 2025 a celebrului raliu se va încheia în dunele nesfârșite ale Empty Quarter, unde "clasamentul s-ar putea schimba radical", în etapa a 11-a și penultima, potrivit directorului de cursă David Castera.
Principala noutate a acestei ediții va fi separarea traseului între motociclete și mașini în unele etape pentru a îmbunătăți siguranța piloților.
"Pentru prima dată, cinci etape vor avea trasee diferite, separând vehiculele FIM (Fédération Internationale de l'Automobile), pe 45% din sectoarele cronometrate", au precizat organizatorii în comunicatul de presă de prezentare a traseului.
Câștigător al ediției 2024 la categoria automobile, Carlos Sainz (fiul lui Carlos Sainz jr., pilotul celor de la Ferrari din Formula1) va conduce pentru prima dată un Ford în această cursă.
Dacia, în premieră la Dakar
Constructorul român Dacia va fi prezent în premieră la Raliul Dakar, unde îi va alinia pe qatarianul Naser Al-Attiyah, cvintuplu câştigător al competiției, pe legenda franceză a raliurilor Sebastian Loeb, care speră să-şi treacă în sfârşit numele pe lista învingătorilor, la a noua sa participare, precum şi pe spaniola Cristina Gutierrez.
Această ediție va fi lipsită de prezența lui Stephane Peterhansel, deținătorul recordului de victorii în Dakar (14, dintre care șase pe motocicletă), care va fi absent pentru prima dată în ultimii 36 de ani.
La 59 de ani, "Monsieur Dakar" a explicat pe rețelele sociale că are nevoie de "o pauză".
La categoria motociclete, americanul Ricky Brabec, câștigătorul de anul trecut, va concura cu Honda, alături de francezul Adrien Van Beveren, chilianul Pablo Quintanilla și americanul Skyler Howes.
Nu mai puțin de 43 de femei vor participa în acest an într-o cursă organizată într-o țară care a introdus în urmă cu câțiva ani un program de reforme economice și sociale, inclusiv o relaxare a interdicțiilor existente.
După Sahel și America de Sud, Dakar, cel mai mare raliu din lume, a aterizat în 2020 în Arabia Saudită, o alegere care a stârnit controverse din cauza acuzațiilor de încălcare a drepturilor omului în regatul ultraconservator.