Povestea este rememorată chiar de Brivio, unul dintre oamenii care au avut o influență hotărâtoare în cariera lui Rossi.
"Trebuie să începem din 2011, când am lucrat cu Valentino. Și eu am plecat de la Yamaha la sfârșitul anului 2010, ca și el. La sfârșitul lui 2011, Suzuki a părăsit MotoGP, dar în paddock se știa că voiau să se oprească încă de la sfârșitul lui 2010, așa că în 2011 au concurat doar pentru a onora contractul cu Dorna.
Pe comunicatul oficial care anunța retragerea era scris ”ne vom întoarce”, dar cu siguranță, în acel moment nu m-am gândit că va trebui ca eu să am de-a face cu Suzuki,” a povestit Brivio pentru revista italiană Slick Magazine.
După șapte ani petrecuți la Yamaha, Rossi a trecut în 2011 la Ducati pentru a-l înlocui pe Casey Stoner, într-o înțelegere care urma să facă istorie în MotoGP. Septupul campion mondial urma să facă istorie chiar la o echipă italiană.
Lucrurile au eșuat însă lamentabil, iar dupa primul sezon, pilotul în vârstă atunci de 31 de ani a terminat abia pe locul 7 și pregătea deja o mutare la o altă echipă. Mai mult, Casey Stoner, cel pe care-l înlocuise, devenea la sfârșitul acelui sezon campion mondial cu Honda.
"La începutul lui 2012, șeful Suzuki MotoGP, Shinichi Sahara, m-a contactat și mi-a spus: Ne dorim foarte mult să ne întoarcem în MotoGP și o vom face în 2014, așa că aș vrea să știu dacă Valentino este interesat să se alăture proiectului.
I-am spus lui Valentino despre asta, știind că înțelegerea cu Ducati era valabil până la sfârșitul campionatului din 2012, dar el mi-a spus că are nevoie de o motocicletă pentru 2013, nu pentru 2014. Așa că nu putea să aștepte Suzuki.
Exact asta i-am spus și lui Shinichi Sahara: Vă mulțumim pentru interesul dumneavoastră, dar nu putem face nimic. El a luat notă și, pentru o vreme, nu am mai auzit unul de celălalt.
Dar, după un timp, Sahara m-a contactat din nou. Și de data aceasta mi-a spus: Dacă păstrăm Italia ca bază pentru noua echipă Suzuki, ai fi interesat să o gestionezi? Era în vara anului 2012, iar la începutul toamnei am mers în Japonia pentru a începe să vorbesc despre noul proiect," a mai spus Brivio, care în prezent este directorul echipei de Formula 1 Alpine.
Brivio a devenit șeful Suzuki la MotoGP în 2013, unde a reușit să cucerească două tilturi istorice, unul la piloți, prin Juan Mir, și celălalt pe echipe. Tot în 2013, Rossi a revenit la Yamaha, dar fără să mai aibă succesul din prima sa perioadă. La sfărșitul acestui acestui an, Suzuki s-a retras din nou din Motogp pentru o perioadă nedeterminată.
