Covăsnenii au fost conduși încă din debutul reprizei secunde după reușita lui Luis Phelipe. După ce au ratat un penalty prin Cosmin Matei în prima parte a jocului, elevii lui Liviu Ciobotariu aveau să reușească golul egalizator cu 10 minute înainte de timpul regulementar, prin Gabriel Debeljuh.
În urma unei consultări care a durat minute bune cu asistenții din camera VAR, centralul Andrei Chivulete a anulat golul pentru o poziție de offside în care s-a aflat atacantul lui Sepsi.
Vassaras: ”Incorect. Ne cerem scuze!”
Într-o intervenție pentru FRF, Kyros Vassaras, președintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, a analizat imaginile din timpul jocului și a ajuns la o concluzie care cu siguranță îl va înfuria pe patronul lui Sepsi: golul lui Debeljuh a fost anulat incorect.
”La finalul meciului Politehnica Iași – Sepsi, meci restanță din etapa 7 a Superligii, disputat joi, 19 octombrie, CCA a obținut imediat toate informațiile și a intrat în posesia imaginilor din camera VAR.
Având în vedere faptul că jucătorul aflat în atac are în mod evident intenția de a juca mingea și are un duel cu adversarul pentru a intra în posesie și în baza informațiilor oferite de VAR, arbitrul meciului, chemat la monitor pentru a verifica intenția jucătorului de a juca mingea, a interpretat corect faza.
Dar, după verificarea ulterioară a procedurii, după finalul partidei, jucătorul aflat în atac s-a dovedit că se afla, la limită, în joc, cu o distanță de 10 centimetri până la penultimul apărător”, a explicat Vassaras pentru FRF, prezentându-și totodată scuzele pentru această eroare și menționând faptul că asistenții din camera VAR au fost înlocuiți de la viitoarele delegări.
Citește și: Jucător de la Sepsi, prins la volan sub influența băuturilor alcoolice. ”Reziliem dacă putem”
”Ne cerem scuze pentru eroarea arbitrului VAR și a arbitrului asistent VAR în identificarea fundașului cel mai apropiat de linia porții. Ambii oficiali de joc au fost înlocuiți de la viitoarele delegări.
Arbitrul de centru nu poate fi învinuit întrucât din camera VAR i s-a confirmat faptul că fundașul în dreptul căruia a fost trasată linia de ofsaid era cel mai apropiat de linia porții. În urma verificării CCA, acest lucru s-a dovedit a fi incorect”, a completat oficialul.
Decizia o afectează cu atât mai mult pe Sepsi, care a ajuns în acest moment la 6 înfrângeri consecutive în Superliga României.