Formula 1 ia în calcul extinderea punctajului până pe locul 12 începând din 2025

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Formula 1 ia în calcul extinderea punctajului până pe locul 12 începând din 2025
Linia boxelor în China
Linia boxelor în ChinaReuters
Echipele din Formula 1 vor discuta joi o propunere de extindere a pozițiilor de punctare de pe locul 10 până pe locul 12 în sezonul următor.

Un purtător de cuvânt al FIA a confirmat că subiectul se află pe ordinea de zi, alături de alte reglementări sportive, pentru reuniunea virtuală a comisiei F1, care include FIA și deținătorul drepturilor comerciale.

Șase din cele 10 echipe trebuie să voteze în favoarea propunerii, fiind așteptate discuții suplimentare, dar unele echipe mai mari au indicat că nu vor bloca propunerea.

"Se simte ca și cum ar exista două grupuri în Formula 1 în acest moment. Echipele de la șase la zece sunt într-o luptă la fel de dură ca și cele de la unu la cinci", a declarat Christian Horner, șeful campioanei Red Bull, după Marele Premiu al Chinei de la sfârșitul săptămânii trecute.

"Este unul dintre acele lucruri în care trebuie doar să faci calcule și să te uiți la analize pentru a spune ce ar schimba de fapt? Sunt imparțial față de asta, cu excepția cazului în care, desigur, plătești bani pentru puncte".

Actualul sistem de punctaj, în vigoare din 2010, acordă puncte doar primilor 10 clasați într-o secvență de 25-18-15-12-10-10-8-6-4-4-2-1. Propunerea ar schimba această secvență în 25-18-15-15-12-10-10-8-8-6-5-4-4-3-2-1.

După cinci curse din acest sezon, trei echipe nu au punctat încă, în timp ce RB, deținută de Red Bull, a reușit doar șapte puncte, iar Haas cinci. Jumătatea de sus se află într-o ligă proprie, cu Red Bull dominantă, cu 195 de puncte deja, și chiar cu Aston Martin, ocupanta locului cinci, cu 40 de puncte.

Dacă punctele ar fi fost distribuite celor de pe locurile 11 și 12, fiecare echipă ar fi punctat, cu Sauber și Alpine, deținută de Renault, ambele cu două puncte, iar Williams cu cinci.

"Nu sunt împotrivă", a declarat reporterilor Fred Vasseur, șeful Ferrari, care a fost anterior la Sauber, pe vremea când această echipă concura sub numele de Alfa Romeo.

"Înțeleg perfect uneori frustrarea că faci un mega weekend, dar dacă nu există niciun DNF (abandon) în fața ta, atunci termini P11 și recompensa este zero".

Laurent Mekies, directorul echipei RB, a declarat pentru www.autosport.com că situația actuală este greu de explicat sponsorilor.

"Dacă te uiți la nivelul de competitivitate al primelor cinci echipe și la nivelul de fiabilitate al mașinilor, înseamnă că în cea mai mare parte a cursei te lupți teoretic pentru zero puncte, iar noi nu credem că acest lucru este corect", a spus el.

Ayao Komatsu de la Haas nu a văzut niciun dezavantaj. " În prezent, avem trei echipe cu zero puncte și nu cred că acest lucru este bun pentru sport", a spus el.

Piloții au fost împărțiți pe această temă, unii subliniind sentimentul special de a termina în primii 10, iar alții căutând măsuri mai radicale.

"Poate să dăm puncte tuturor", a spus Kevin Magnussen de la Haas. "50 de puncte pentru P1 și apoi să le distribuim. Nu va schimba nimic la vârf, dar ar face cursele mai interesante pentru ultimii cinci clasați."