Formula 1 Focus: Bearman fură spectacolul în Arabia Saudită, în timp ce războiul civil de la Red Bull se întețește

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Formula 1 Focus: Bearman fură spectacolul în Arabia Saudită, în timp ce războiul civil de la Red Bull se întețește
Bearman a fost vedeta spectacolului din Arabia Saudită
Bearman a fost vedeta spectacolului din Arabia SaudităAFP
Întotdeauna sunt multe de discutat în lumea non-stop a Formulei 1, iar Finley Crebolder de la Flashscore își dă cu părerea despre cele mai importante povești care circulă în paddock în această rubrică periodică.

Lupta în frunte poate că a fost din nou inexistentă de la începutul calificărilor până la sfârșitul cursei, dar drama din afara pistei a celor de la Red Bull și debutul uluitor al lui Oliver Bearman au asigurat că nu a fost un weekend complet lipsit de emoții la Jeddah.

Iată părerile mele despre Marele Premiu al Arabiei Saudite.

Bătălia taurilor se apropie de punctul de rupere

Verstappen a trecut de partea lui Marko în detrimentul lui Horner
Verstappen a trecut de partea lui Marko în detrimentul lui HornerAFP

Poate că Red Bull privează Formula 1 de dramatism pe circuit prin dominația lor, dar fac exact opusul în afara circuitului, războiul lor civil făcându-și de cap în weekend.

Înainte de sosirea sportivilor în Arabia Saudită, s-a raportat pe larg că Max Verstappen s-a aliniat ferm cu partea austriacă a companiei în disputa cu Christian Horner și acționarul majoritar Chalerm Yoovidhya. Am primit o confirmare clară a acestui lucru în weekend, când olandezul a fost întrebat despre rapoartele conform cărora influentul consilier austriac Helmut Marko ar urma să fie suspendat.

"Loialitatea mea față de el este foarte mare și am exprimat întotdeauna acest lucru tuturor celor din cadrul echipei, tuturor celor de la nivel înalt, că el este o parte importantă în luarea deciziilor mele pentru viitor", a spus el. "Este foarte important ca el să rămână. Simt că dacă un pilon atât de important cade, și am spus acest lucru echipei, că nu este bine nici pentru situația mea".

A fost un răspuns care a spus multe. Verstappen a refuzat să îl susțină public pe Horner timp de săptămâni, dar l-a susținut pe deplin pe Marko fără ezitare, spunându-i efectiv echipei sale în fața lumii că fie rămân amândoi, fie pleacă amândoi, și este o declarație care ar putea pune capăt în cele din urmă acestui.

La scurt timp după ce Verstappen a spus asta, Marko a declarat că va rămâne pe loc în urma unei întâlniri cu directorul general Oliver Mintzlaff, iar acum se vorbește despre faptul că Yoovidhya va înceta în sfârșit să-l mai protejeze pe Horner și îi va permite acestuia să fie îndepărtat din echipă înainte de următoarea cursă din Australia.

Rămâne de văzut dacă acest lucru este adevărat sau nu, dar acum am senzația că Red Bull va trebui, într-adevăr, să-l elibereze pe Horner de atribuțiile sale dacă vor să-l păstreze pe Verstappen, și repede. La urma urmei, este evident acum că campionul în exercițiu va rămâne doar dacă Marko rămâne, iar Marko a spus că "lucrurile trebuie să se calmeze" dacă vrea să-și ducă la bun sfârșit contractul.

Bearman are un debut fulminant

Fără îndoială, povestea weekend-ului pe circuit a fost Oliver Bearman, care a fost chemat în ultimul moment de Ferrari după ce Carlos Sainz a fost diagnosticat cu apendicită și care a depășit toate așteptările rezonabile.

Cu o singură sesiune de antrenamente la activ, tânărul în vârstă de 18 ani a ratat doar de puțin Q3, iar în ziua cursei a avut un start constant pentru a intra în top 10. După aceea, nu a mai greșit cu nimic, arătând un ritm puternic pentru a urca pe locul șapte, înainte de a-i ține piept lui Lewis Hamilton și Lando Norris în ultimele etape pentru a rămâne acolo.

Să conduci prima cursă de Formula 1 într-o mașină pe care nu ai mai condus-o niciodată, cu o zi înainte, este descurajant, dar este imposibil de explicat în cuvinte cât de descurajant este atunci când acea mașină este un Ferrari. Să nu numai că nu faci greșeli sub o astfel de presiune, dar să fii și rapid - diferența dintre el și coechipierul Charles Leclerc a fost în mod constant mai mică decât diferența dintre Verstappen de la Red Bull și Sergio Perez - este de-a dreptul incredibil.

Toate discuțiile înainte de începerea sezonului de Formula 2 au fost despre senzația de 17 ani Kimi Antonelli, care ar putea foarte bine să-l înlocuiască pe Hamilton la Mercedes în sezonul următor, dar Bearman a arătat clar prin performanța sa din Arabia Saudită că el însuși este o stea în devenire, una care, fără îndoială, va fi pe grila F1 mai devreme sau mai târziu.

S-ar putea să nu fie loc la Ferrari până la retragerea lui Hamilton, dar echipa italiană va face tot posibilul pentru a-i găsi un loc la o altă echipă înainte de acest moment, în vederea unei viitoare promovări. O mutare la Haas pare deosebit de probabilă, având în vedere parteneriatul lor cu Scuderia - el a făcut deja teste și pentru ei.

Probabil că nu vom mai vedea prea multe despre Bearman în acest sezon, în afara testelor și poate a câtorva sesiuni de antrenamente, dar se pare că este aproape sigur că va deveni un pilon al sportului în anii următori.

Un pas uriaș înainte pentru Haas

Dacă i-ai fi oferit lui Bearman șansa de a pilota pentru Haas în 2025 în urmă cu câteva luni, probabil că nu ar fi fost prea încântat. Cu toate acestea, după două curse din sezon, lucrurile arată deja bine pentru echipa americană. Se aștepta ca aceasta să rămână codașa grilei de start după ce i-a pierdut pe directorul de echipă Guenther Steiner și pe directorul tehnic Simone Resta într-o pauză de iarnă haotică, dar se pare că a făcut un pas mai mare înainte decât oricare dintre cei nouă concurenți ai săi.

Au existat o mulțime de aspecte pozitive pentru Haas de luat din prima cursă, în care Nico Hulkenberg s-a calificat pe locul 10, înainte ca Kevin Magnussen să termine pe locul 11. În Arabia Saudită s-a confirmat că cei doi piloți veterani au primit o mașină de curse cu adevărat puternică, deoarece au lucrat împreună pentru a oferi echipei primul punct din campanie.

Ambii piloți au ajuns în Q2 fără prea multe probleme și au avut ritmul necesar pentru a se implica în lupta de la mijlocul cursei încă din start. Inițial, nu au fost suficient de rapizi pentru a lupta pentru un loc în top 10, dar o combinație între retragerea altora și o strategie excelentă, cu Magnussen apărându-se cu curaj pentru a-i reține pe cei din spatele său și pentru a-i permite lui Hulkenberg să intre la boxe și să revină în fața lor, i-a asigurat germanului un neprețuit loc zece.

Ceea ce va fi cel mai încurajator pentru noul șef al echipei, Ayao Komatsu, va fi faptul că Hulkenberg a reușit să meargă mult timp cu primul său set de pneuri, având în vedere că tendința mașinii de a consuma rapid cauciucul a fost călcâiul lui Ahile în ultimii ani. Este o problemă care i-a împiedicat pe ambii piloți să convertească ritmul puternic în puncte importante.

Cu această problemă aparent rezolvată, Haas pare să aibă acum a șasea cea mai rapidă mașină de pe grilă și, cu un motor Ferrari puternic și doi piloți de încredere, ar trebui să poată face din clasările în top 10 un eveniment regulat până când concurenții lor vor începe să introducă cel puțin îmbunătățiri semnificative.

O astfel de revenire ar avea un mare impact asupra sportului, oferind celor de la Ferrari un loc ideal pentru a-și plasa piloții tineri, precum Bearman - lucru care părea să le lipsească odată cu preluarea Sauber de către Audi - și punând capăt discuțiilor privind cumpărarea echipei de către Andretti și preluarea lor.

De asemenea, ar însemna că Hulkenberg, fără îndoială unul dintre cei mai rapizi piloți de pe grilă, ar avea în sfârșit o mașină care să-i permită să arate din nou ce poate face în curse. Acest lucru ar putea avea repercusiuni mari, deoarece o serie de locuri de top din 2025 s-ar putea deschide în lunile următoare.

Autor
AutorFlashscore