Altele

Usain Bolt e imaginea unei campanii împotriva traficului de persoane

Usain Bolt, legenda atletismului.
Usain Bolt, legenda atletismului.AFP
Legenda atletismului este una dintre personalitățile sportive care își folosește imaginea pentru o inițiativă a asociației "It's a Penalty".

Campania este susținută de mari actori din turism, precum Booking.com, Accor, IHG Hotels & Resorts, de companiile aeriene British Airways, Cathay Pacific, Emirates, JetBlue, Ethiopian Airlines și Air New Zealand, precum și de "Le Collectif contre la traite", care reprezintă 28 de ONG-uri franceze.

Afișele vor fi instalate în toată Franța, în special în locurile cele mai aglomerate din Paris și Seine-Saint-Denis (care vor găzdui numeroase evenimente olimpice), în gări, fan zone și hoteluri.

Afișele spun "fiți atenți la trafic și exploatare" și invită oamenii să scaneze un cod QR în caz de suspiciune de abuz, care duce la site-ul It's A Penalty.

Printre semnele care ar putea denota astfel de infracțiuni se numără confiscarea documentelor de identitate sau supravegherea de către o altă persoană.

Un spot de sensibilizare de 30 de secunde va fi difuzat, de asemenea, în timpul Jocurilor Olimpice, din iulie până în septembrie, pe zborurile companiilor aeriene participante către Franța.

Majoritatea persoanelor afectate de trafic sunt femei, victime ale exploatării sexuale sau prin muncă.

Există, de asemenea, cazuri de persoane forțate să comită infracțiuni sau să cerșească.

It's a Penalty a desfășurat deja 18 campanii în întreaga lume, inclusiv la Jocurile de la Tokyo și la mai multe ediții ale Super Bowl, finala ligii americane de fotbal american (NFL).