Jorge Martin pune presiune pe Francesco Bagnaia cu o victorie în Marele Premiu al Germaniei

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Jorge Martin pune presiune pe Francesco Bagnaia cu o victorie în Marele Premiu al Germaniei
Martin și Bagnaia au trecut linia de sosire la o diferență de 0,064 de secundă.
Martin și Bagnaia au trecut linia de sosire la o diferență de 0,064 de secundă.Reuters
Spaniolul Jorge Martin (25 de ani) a câștigat duminică Marele Premiu al Germaniei pentru Pramac Racing, după un duel palpitant cu Francesco Bagnaia (26 de ani), campionul în exercițiu al Ducati la MotoGP, care a reaprins lupta pentru titlu.

Cei doi au trecut linia de sosire la o diferență de 0,064 de secundă, Ducati-urile lor fiind atât de apropiate încât s-au atins în penultimul tur, în timp ce italianul Bagnaia a aruncat totul asupra rivalului său în încercarea de a reveni în față.

Coechipierul francez al lui Martin, Johann Zarco, a completat podiumul de pe circuitul Sachsenring, după ce Brad Binder de la KTM a căzut de pe locul trei în turul 19, în timp ce piloții Ducati au ocupat primele cinci locuri și opt dintre primii nouă.

Avansul lui Bagnaia în campionat a fost redus la 16 puncte, în timp ce Martin, câștigător al sprintului de sâmbătă, a sărbătorit o dublă de weekend și prima victorie în Marele Premiu de la runda din Stiria, la Red Bull Ring din Austria, în august 2021.

Martin sărbătorind triumful mult-așteptat
Martin sărbătorind triumful mult-așteptatReuters

"După aproape doi ani de luptă pentru asta, în sfârșit a sosit", a declarat un Martin emoționat, care a pornit de pe a doua linie a grilei. "A fost o cursă grea, Pecco (Bagnaia) a forțat foarte mult.

"Acesta este doar un prim pas, să sperăm, că vom ajunge tot mai aproape".

Bagnaia a pornit din pole position, dar a pierdut imediat poziția, deoarece Jack Miller, al treilea pe grilă pentru KTM, a trecut în frunte.

Bătălia a devenit cu adevărat picantă în turul 21 din cele 30 programate, când Bagnaia a preluat din nou conducerea, doar pentru ca Martin să treacă din nou în față trei tururi mai târziu.

Cei doi au trecut linia de sosire aproape unul lângă altul.

"La mijlocul cursei am încercat doar să mă gândesc la final, să mă gândesc la gestionarea pneurilor, la strategie și la cum să mă apăr", a declarat Martin.

"Iar când Pecco m-a depășit, asta mi-a schimbat puțin planurile. A trebuit să improvizez un pic. Nu mi-am dat seama de atingere, dar am ajuns din nou împreună la ultimul viraj".

Doar trei motociclete japoneze au fost pe grila de start, după ce Marc Marquez, de șase ori câștigător al cursei de MotoGP de la Honda, s-a retras în dimineața cursei, după ce a căzut în timpul încălzirii, și niciuna nu a terminat în top 10.

Italianul Marco Bezzecchi a fost al patrulea pentru echipa VR46, iar coechipierul și compatriotul său Luca Marini a fost al cincilea.

Miller a fost cel mai bun pilot care nu aparține de Ducati, pe locul șase, cu Alex Marquez de la Gresini Ducati pe locul șapte și pilotul de fabrică Ducati Enea Bastianini pe locul opt.

Fabio Di Giannantonio de la Gresini a fost al nouălea, iar Miguel Oliveira de la RNF Aprilia a completat top 10.