Fabio Quartararo, campionul mondial de MotoGP din 2021, și-a prelungit contractul cu Yamaha

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Fabio Quartararo, campionul mondial de MotoGP din 2021, și-a prelungit contractul cu Yamaha
Quartararo la Marele Premiu al Portugaliei.
Quartararo la Marele Premiu al Portugaliei.JOSE BRETON/NurPhoto via AFP
Francezul Fabio Quartararo și-a prelungit contractul cu echipa Yamaha cu încă două sezoane, până la sfârșitul anului 2026, a anunțat vineri producătorul japonez.

"Sunt foarte fericit să anunț că îmi voi continua aventura în albastru. În această iarnă, Yamaha mi-a demonstrat că are o nouă abordare și o nouă stare de spirit, mult mai agresivă. Sunt foarte încrezător că vom reveni împreună în top", a declarat pilotul de 24 de ani într-un comunicat de presă.

Decizia lui Quartararo, care dispută cel de-al șaselea sezon în clasa regină a motociclismului, poate fi o surpriză, având în vedere că producătorul japonez este în urma rivalilor săi europeni, în special a celor de la Ducati, care au dominat acest sport în ultimii doi ani.

Viitorul pilotului de la Nisa, al cărui contract urma să expire la sfârșitul anului, la fel ca mulți alți piloți de pe grila de start, printre care și vicecampionul spaniol Jorge Martin(Ducati-Pramac), era subiectul unor zvonuri în paddock de mai multe luni.

Deși râvnit de mai multe echipe, campionul mondial din 2021 a optat pentru continuitate cu Yamaha, care l-a lansat în 2019 în MotoGP, în ciuda rezultatelor sale slabe din Moto2.

După două sezoane cu echipa satelit SRT în 2019 și 2020, care au inclus trei victorii, Quartararo s-a alăturat echipei oficiale în 2021 și a obținut rapid succese.

În primul său sezon, a devenit primul francez care a câștigat titlul mondial la MotoGP, după ce a câștigat 5 din cele 18 curse disputate în acel an.

În ciuda unui start bun în sezonul 2022, și-a văzut speranțele la titlu năruite în ultima cursă a anului în fața italianului Francesco Bagnaia(Ducati) din cauza unei motociclete din ce în ce mai puțin performante.

Tendința nu s-a inversat în 2023, nici pe departe, întrucât francezul a terminat doar pe locul 10 în clasamentul campionatului mondial după ce a obținut doar trei podiumuri în timpul sezonului.

Iar începutul anului 2024 a fost foarte complicat pentru constructorul japonez, care și-a schimbat totuși modul de lucru, fiind mai puțin conservator decât în trecut, în încercarea de a-și păstra pilotul nr. 1.