Pilotul echipei Mercedes a declarat reporterilor înainte de Marele Premiu al Statelor Unite că nu ar trebui să se permită ca marile premii să devină "prea moi".
Hamilton a ieșit de pe pistă la Lusail, în Qatar, după o coliziune în primul viraj cu coechipierul George Russell, care i-a încheiat cursa și a declarat că a depășit limita acceptabilului.
"Nu am apucat să simt durerea pe care au simțit-o piloții, dar, evident, sunt aici de mult timp și la cursa din Malaezia a fost mult mai cald decât a fost acum. Știu cum este să pierzi patru sau mai multe kilograme într-o cursă și abia să mai poți sta în picioare", a spus britanicul.
"Dar sentimentul meu față de asta este că acesta este un sport extrem. Nu ai maratoniști care leșină după maraton spunând că trebuie să îl faci mai scurt.
"Acesta este un sport extrem și suntem plătiți foarte bine pentru ceea ce facem".
Hamilton a spus că perspectiva sa a fost că atunci când nu s-a simțit grozav după ce a terminat o cursă, a văzut în asta un mesaj de a se antrena mai mult.
"Personal, nu vreau ca ei să scurteze cursele și să ne ușureze situația", a adăugat el.
"Vreau să fie extrem, vreau să simt diferența, vreau să simt durerea în corpul meu... trebuie să fim atenți cum ne mișcăm, altfel " ne înmuiem prea tare".
"Ar trebui să fim sportivi de elită. Pentru a fi de elită trebuie să-ți forțezi limitele".
Unii dintre cei care au concurat pe 8 octombrie în Quatar pe caniculă au ajuns în pragul colapsului, vomitând și puternic deshidratați după finalul cursei, în timp ce debutantul Logan Sargeant de la Williams s-a simțit prea rău pentru a continua și s-a oprit.
Federația Internațională de Automobilism (FIA) a declarat ulterior că analizează situația "pentru a oferi recomandări pentru situații viitoare în care se vor înregistra condiții meteo extreme".
Lance Stroll de la Aston Martin, care a spus că aproape a leșinat în timpul cursei, a declarat joi reporterilor că i-a luat "câteva zile bune" pentru a se simți din nou 100% apt să concureze.