Binotto va părăsi Maranello la sfârșitul lunii, după ce și-a prezentat demisia în noiembrie.
"A fost întotdeauna clar că se afla sub o presiune enormă. Fiind director de echipă la Ferrari, ar fi bine să ai un contract bun pentru ieșirea ta", a declarat Wolff.
"Acum, probabil că s-a întâmplat inevitabilul, dar el a rezistat mai mult decât am crezut".
Binotto, un om de carieră la Ferrari, a fost numit director de echipă în ianuarie 2019, dar pleacă în condițiile în care Ferrari încă urmărește un prim titlu din 2008, după ce a terminat pe locul al doilea în spatele lui Red Bull în acest an.
Mercedes a mai luat oameni de top de la Ferrari. Fostul director tehnic Aldo Costa s-a alăturat în 2014 și a ajutat la proiectarea unei serii de mașini câștigătoare înainte de a pleca la sfârșitul anului 2019.
James Allison a trecut de la postul de director tehnic al Ferrari în 2016 la același rol la Mercedes în 2017.
Totuși, Wolff a exclus posibilitatea ca același lucru să se întâmple și cu Binotto, a cărui pregătire este în domeniul ingineriei.
"Nu, cred că s-au întâmplat prea multe între noi în ultimii doi ani pentru ca acest lucru să fie posibil", a declarat șeful Mercedes.
"Cu celelalte echipe, nu pot spune. Dar cu siguranță Mattia înțelege Formula 1 pe de rost și poate că își va găsi un rol la o altă echipă".
Șeful echipei Alfa Romeo, Frederic Vasseur (54 de ani), este favorit pentru a-l înlocui pe Binotto.
Wolff, care a recunoscut că i s-ar fi părut tentantă această funcție dacă ar fi fost abordat de Ferrari înainte de a se alătura Mercedes, a declarat că acest rol înseamnă mult mai mult decât Formula 1.
"Este o altfel de nișă în care sportul, regulamentele, organismul de conducere, deținătorul drepturilor comerciale, concurenții, toți suntem practic închiși în această cușcă din paddock. Trebuie să fii abil din punct de vedere politic", a spus el.
"Poți fi un bun manager de curse și să nu înțelegi nimic din ceea ce se întâmplă pe plan comercial sau în afara lumii."