MotoGP, aproape de start. Care sunt favoriții și cine este cel mai bine plătit pilot

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
MotoGP, aproape de start. Care sunt favoriții și cine este cel mai bine plătit pilot
Marc Marquez urmărește cel de-al 7-lea titlu de campion la clasa regină
Marc Marquez urmărește cel de-al 7-lea titlu de campion la clasa regină
Profimedia
Noul sezon de MotoGP va debuta weekendul viitor și va cuprinde, în premieră, 21 de Grand Prix-uri, dar și câte o cursă de Sprint pentru fiecare etapă, care va avea loc sâmbăta. Prima rundă va avea loc în Portugalia, pe circuitul de la Portimao.

Ducati a dominat atât de categoric cele două sesiuni de teste din acest an, de la Sepang și Portimao, încât specialiștii se întreabă doar câte motociclete va avea la final constructorul italian în primii zece.

Francesco Bagnaia, campionul en-titre, este unul dintre marii favoriți ai acestui sezon, însă Enea Bastianini, noul său coleg de uzină e hotărât să pună la îndoială supremația campionului, mai ales că în sezonul trecut am avut parte de câteva confruntări spectaculoase între cei doi.

Fabio Quartararo, de la Yamaha, campionul din 2021, este deja un candidat clasic la lupta pentru titlu, în timp ce colegul său, Franco Morbidelli, este singurul dintre piloții marilor echipe căruia îi expiră contractul la sfârșitul acestui an. Fostul campion de la Moto 2 va încerca să-și consolideze poziția pentru o nouă înțelegere, mai ales că numele lui Toprak, fostul campion Yamaha din Superbike, este vehiculat tot mai des în paddock.

Citește și: Premieră în MotoGP. Noul sezon va avea și curse de Sprint după modelul celor din Formula 1

Aprilia se anunță a fi marea supriză a acestui an, Vinales și Espargaro lăsând impresia în teste că sunt singurii care se pot infiltra între ”armata” de ducatiști pregătiți pentru un sezon cu adevărat istoric pentru ”glonțul” din Bologna.

Marea necunoscută a acestui sezon planează, însă, asupra lui Marc Marquez. Pilotul a revenit după mai multe accidentări și pare a fi foarte aproape de capacitatea sa maximă. Concurentul cu numărul 93 va împărți garajul cu fostul pilot Suzuki și campion din 2020, Juan Mir, a cărui prestație va fi și ea urmărită cu mare interes.

Citește și: MotoGP a confirmat calendarul pentru 2023. Două curse noi incluse în noul sezon

În ciuda faptului că Marquez n-a mai cucerit un titlu din 2019, spaniolul continuă să aibă, de departe, cel mai mare salariu dintre piloții de MotoGP. Potrivit presei americane, catalanul câștigă mai mult decât ultimii trei campioni mondial (Rins, Quartararo și Bagnaia) la un loc.

MotoGP 2023 - Echipe, piloți, contracte

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

#20 Fabio Quartararo (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 5 milioane de dolari)

#21 Franco Morbidelli (expiră la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 1 milion de dolari)

Ducati Lenovo Team

#63 Francesco Bagnaia (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 5 milioane de dolari) 

#23 Enea Bastianini (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 2.5 milioane de dolari) 

Aprilia Racing

#41 Aleix Espargaro (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 3 milioane de dolari)

#12 Maverick Vinales (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 4 milioane de dolari) 

Repsol Honda Team

#93 Marc Marquez (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 16 milioane de dolari) 

#36 Joan Mir (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 3 milioane de dolari) 

Red Bull KTM Factory Racing

#43 Jack Miller (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 3 milioane de dolari)

#33 Brad Binder (expiră la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 1 milioane de dolari)

Gresini Racing MotoGP (Ducati)

#73 Alex Marquez (expiră la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 1 milioane de dolari)

#49 Fabio di Giannantonio (expiră la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 300 de mii de dolari)

Prima Pramac Racing (Ducati)

#5 Johann Zarco (contract cu Ducati până la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 4 milioane de dolari)

#89 Jorge Martin (contract cu Ducati până la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 675 de mii de dolari)

Mooney VR46 Racing Team (Ducati)

#10 Luca Marini (expiră la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 350 de mii de dolari)

#72 Marco Bezzecchi (expiră la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 300 de mii de dolari)

RNF MotoGP Team (Aprilia)

#88 Miguel Oliveira (contract cu Aprilia până la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 750 de mii de dolari)

#25 Raul Fernandez (contract cu Aprilia până la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 300 de mii de dolari)

Tech3 GASGAS Factory Racing (KTM)

#44 Pol Espargaro (contract cu KTM până la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 2 milioane de dolari)

#37 Augusto Fernandez (contract cu KTM până la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 300 de mii de dolari)

LCR Honda Castrol/Idemitsu

#42 Alex Rins (contract cu Honda până la sfârșitul lui 2024, salariu anual de 2.2 milioane de dolari)

#30 Takaaki Nakagami (contract cu Honda până la sfârșitul lui 2023, salariu anual de 650 de mii de dolari)