Firma americană ar putea prelua controlul clubului prin achiziționarea unei părți din acțiunile deținute de CEO-ul clubului, Miguel Angel Gil Marin, şi de preşedintele acestuia, Enrique Cerezo, a declarat una dintre surse.
De asemenea, Apollo ar putea cumpăra acțiuni de la fondul de investiții Ares Management, a declarat o a doua sursă.
Este posibil ca Apollo să nu obțină o participație majoritară la început, dar se aşteaptă să o obțină într-o etapă ulterioară a tranzacției, a declarat o a treia persoană. Sursa respectivă a adăugat că se aşteaptă ca actuala conducere să fie menținută şi că proprietarii ar putea vinde doar o parte din acțiunile lor.
Negocieri secrete și un viitor incert
O tranzacție care ar marca cea mai recentă incursiune în sport a firmelor de capital privat, atrase de fluxurile lor de venituri stabile şi previzibile. Publicația spaniolă Expansion a relatat prima dată că discuțiile au vizat o vânzare a unei participații majoritare, adăugând că o tranzacție ar evalua clubul la 2,5 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari).
Cele trei surse, care au avertizat că o înțelegere nu este garantată şi că negocierile ar putea totuşi eşua, au vorbit sub condiția anonimatului, deoarece discuțiile sunt private.
Apollo şi Ares au refuzat să comenteze informația, la fel ca şi Gil Marin şi Cerezo. Cei trei investitori dețin aproximativ 70% din club prin intermediul Atletico Holco. Restul este deținut de grupul de transport maritim şi energie Quantum Pacific, potrivit site-ului clubului.
Apollo are trei luni de exclusivitate, care durează până la mijlocul lunii octombrie, pentru a investi în club, a declarat una dintre persoane.
O nouă infuzie de capital
Atletico Madrid a anunțat că va trebui să realizeze o majorare de capital de cel puțin 60 de milioane de euro pentru a investi în echipă şi a construi proiecte sportive şi de agrement în jurul stadionului Metropolitano din Madrid. Clubul a adăugat că va aduce noi parteneri pentru a investi capital.
Apollo, listată la bursa din New York, care gestionează active de peste 800 de miliarde de dolari, intenționează să lanseze un instrument de investiții sportive în valoare de 5 miliarde de dolari, a relatat Financial Times.
Piața globală de sponsorizări sportive este estimată să ajungă la 115 miliarde de dolari în 2025 şi, la ritmul actual de creştere, va depăşi 160 de miliarde de dolari până în 2030, potrivit firmei de consultanță PwC.