Moto GP: Italianul Fabio Di Giannantonio a dominat testele de la Jerez. Vești bune și pentru Honda și Yamaha

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Moto GP: Italianul Fabio Di Giannantonio a dominat testele de la Jerez. Vești bune și pentru Honda și Yamaha

Fabio Di Giannantonio la Jerez de la Frontera.
Fabio Di Giannantonio la Jerez de la Frontera.AFP
Pilotul italian Fabio Di Giannantonio (Ducati-VR46) a condus, luni, testul MotoGP de la Jerez de la Frontera, cu timpul de 1:36:405, devansându-i pe Maverick Viñales (Aprilia) și Franco Morbidelli (Ducati-Pramac).

La o zi după Marele Premiu al Spaniei, câștigat de dublul campion mondial Francesco Bagnaia (Ducati), echipele de Moto GP s-au reunit din nou pe asfaltul circuitului Angel Nieto pentru un test oficial la care au participat toți piloții titulari, considerat crucial pentru constructorii japonezi care se luptă cu mărcile europene.

Ziua a fost marcată de căzăturile minore suferite de Marco Bezzecchi (Ducati-VR46), Jorge Martin (Ducati-Pramac) şi Augusto Fernandez (Gasgas-Tech3).

Moto2 şi Moto3 vor avea, la rândul lor, dreptul la o zi de teste marți, înainte ca întregul paddock de la toate categoriile să se reunească pentru următorul weekend de curse pe circuitul Bugatti din Le Mans, pentru Marele Premiu al Franței, între 10 şi 12 mai.

Piloții de la Yamaha, Fabio Quartararo, al 18-lea în această zi, și Alex Rins (14-lea) au putut testa un nou șasiu, dar mai ales o carenă cu aerodinamică puternic modificată în partea frontală și laterală, care încorporează unele idei deja văzute la rivalii lor.

Coechipierii de la Iwata au parcurs 85, respectiv 74 de tururi (față de 25 în GP-ul de duminică), cel mai mare număr de kilometri fiind parcurs de un alt pilot al unei echipe japoneze: Johan Zarco (LCR-Honda) cu 89 de tururi parcurse, o dovadă a sacrificiului echipelor japoneze.

Francezul și coechipierul său Takaaki Nakagami (locul 20 și 16) au avut ocazia să piloteze o nouă Honda, prezentată la sfârșitul săptămânii trecute de pilotul de teste Stefan Bradl.

Honda și Yamaha beneficiază în 2024 de "concesii" care le permit să testeze un număr mai mare de piese decât rivalii lor, în încercarea de a reduce decalajul tehnic.

Ziua a fost marcată de căzături pentru Marco Bezzecchi (Ducati-VR46), Jorge Martín (Ducati-Pramac) și Augusto Fernández (Gasgas-Tech3).

Piloții de la Moto2 și Moto3 vor avea, de asemenea, o zi de teste marți, înainte ca întregul padocard al tuturor categoriilor să se reunească din nou pentru următorul weekend de curse pe circuitul Bugatti din Le Mans, pentru Marele Premiu al Franței din 10-12 mai.