Altele

Michael Schumacher împlinește 56 de ani: cinci momente emblematice ale legendei din Formula 1

Michael Schumacher a lăsat o moștenire de neșters în F1.
Michael Schumacher a lăsat o moștenire de neșters în F1.Denis CHARLET / AFP
Sănătatea sa a fost un mister timp de 11 ani, de când a suferit un accident de schi în Alpii francezi, dar el va fi întotdeauna amintit ca ultimul mare campion al vechii ere Grand Circus.

Michael Schumacher împlinește astăzi (vineri, 3 ianuarie) 56 de ani. Germanul este o adevărată legendă a Formulei 1. Cu șapte titluri de campion mondial al piloților la activ, el este la egalitate cu Lewis Hamilton ca cel mai de succes om din toate timpurile. Pentru că nu am mai auzit de el de mai bine de un deceniu, Flashscore vă reamintește de cinci dintre cele mai frumoase momente ale sale în prima clasă a sporturilor cu motor.

1. Belgia 2004: Al șaptelea campionat mondial

Totul are un sfârșit, chiar și interminabila serie a Kaiserului de cinci campionate mondiale consecutive în Ferrari-ul său. Legenda din Hürth-Hermülheim a pus cireașa de pe tort cu cea de-a șaptea coroană pe unul dintre circuitele sale preferate, Spa-Francorchamps, unde și-a făcut și debutul și a obținut prima sa victorie în Formula 1.

A făcut-o așa cum numai el știa să o facă: zdrobind restul concurenților. A avut nevoie de doar 14 curse pentru a-și asigura ultima coroană, într-un sezon în care a ajuns să câștige 13 din cele 18 Mari Premii. O piatră de hotar pusă la înălțime cum foarte puțini au reușit.

Fără ca el să știe, acel 2004 de aur a marcat sfârșitul uneia dintre cele mai strălucite epoci ale curselor de Mare Premiu. Imediat după aceea, Fernando Alonso l-a dat jos pe Michael din vârf cu un dublu titlu de campion care a marcat o schimbare de ciclu și, la sfârșitul lui 2006, prima retragere a legendei germane.

2. Europa 1995: Furtul titlului lui Alesi

Da, Michael Schumacher a avut o viață înainte de a se urca într-o mașină Ferrari. El a câștigat primele sale două campionate mondiale (1994 și 1995) în culorile Benetton. În timpul Marelui Premiu al Europei din 1995, la Nürburgring, a reușit una dintre cele mai memorabile depășiri ale sale.

Victima a fost francezul Jean Alesi, care se întâmpla să fie la volanul unui Ferrari. Cu două tururi înainte de final și după o luptă bună, Schumi a făcut o manevră magistrală într-un dublu viraj pentru a-i refuza victoria francezului, care a lăudat ulterior eleganța manevrei.

3. San Marino 2005: urmărirea care l-a pus la încercare pe Alonso

"Am pierdut mai mult decât am câștigat împotriva lui. Este un pilot incredibil și a fost o inspirație pentru toți piloții din generația mea, când eram în karting și în categoriile inferioare, să îl vedem pe Michael dominând Formula 1", recunoștea Fernando Alonso în 2023, într-un documentar al canalului german ARD dedicat vieții și isprăvilor Kaiserului.

Și cert este că spaniolul l-a avut întotdeauna pe septuplul campion în fața sa sau pe urmele sale. În 2005, anul primului campionat mondial al spaniolului, aceștia au avut un duel pentru istoria Formulei 1 în timpul Marelui Premiu de la San Marino. În acea duminică, Schumacher a plecat de pe poziția a 14-a, după o calificare slabă din cauza unei greșeli în antrenamentele anterioare, și a sfârșit prin a-l împinge pe Nano pentru primul loc în timpul ultimelor 11 tururi uluitoare.

Deși nu a câștigat, am ales acest moment de pe circuitul Imola pentru că definește perfect rivalitatea iconică pe care a avut-o cu Fernando și pentru că scoate în evidență spiritul insațiabil care l-a caracterizat întotdeauna pe cel mai mare pilot al tuturor timpurilor.

4. Spania 1994: O clasare pe podium care a amintit de performanța regretatului Senna

Kaiserul a câștigat primul său Campionat Mondial în 1994 pe baza unor performanțe magnifice. Una dintre acestea a avut loc în Spania, pe Circuit de Montmeló (Barcelona), unde a reușit să termine pe locul al doilea în ciuda unei probleme la cutia de viteze care i-a permis să folosească doar treapta a cincea.

Performanța sa a amintit de triumful regretatului Ayrton Senna din Brazilia 1991. În acel caz, pilotul local a terminat cursa pe locul șase, ceea ce i-a provocat crampe și dureri musculare spre sfârșitul cursei. Chipul său pe podium, ținând în mână steagul sud-american, a fost un poem.

5. Monaco 2012: ultimul pole position

După revenirea în Formula 1 în 2010 cu Mercedes, Schumacher nu a obținut rezultate foarte bune. Cu toate acestea, din când în când, el a arătat sclipiri ale calității sale extraordinare. Acesta a fost cazul la Monaco 2012, unde Michael a strălucit pentru ultima dată în timpul unei sesiuni de calificări.

Din păcate, performanța sa senzațională din ziua dinaintea cursei nu i-a permis să plece din pole position duminică, deoarece avea o penalizare pe grilă din Marele Premiu anterior.

În ciuda penalizării, nu am putut trece cu vederea ultimul punct culminant al ultimei curse a câștigătorului titlului. Cu atât mai mult cu cât s-a întâmplat pe unul dintre cele mai mistice circuite din calendar.