Altele

Ediția 2025 a raliului Dakar se anunță a fi cea mai dificilă de până acum

Sébastien Loeb va participa la Dakar
Sébastien Loeb va participa la DakarVALERY HACHE/AFP
Cea de-a 47-a ediție a raliului off-road Dakar, care va avea loc în Arabia Saudită, se anunță a fi "cea mai dificilă de până acum", potrivit organizatorilor cursei.

Cu 7.700 de kilometri de parcurs, 5.100 dintre aceștia vor fi cronometrați în timpul celor 12 probe speciale, precedate de un prolog.

Spre deosebire de ediția precedentă, etapa maraton, care acoperă peste 1.000 de kilometri și se dispută pe parcursul a două zile, se va desfășura de la start (etapa a doua), unde piloții nu vor avea asistență.

Deșertul Empty Quarter, cel mai mare din Arabia, este rezervat pentru a doua jumătate a cursei, după o a doua etapă maraton în care participanții vor putea să se ocupe singuri doar de mecanica vehiculului lor.

Cursa începe la Bisha și se încheie la Shubaytah pe 17, cu cinci etape pe trasee diferite pentru biciclete și mașini.

Pentru prima dată fără categoria quad, în 2025 va exista și un roadboak digital pentru toți participanții, consolidând siguranța cu piste duble.

În plus, vehiculele vor trebui să concureze cu un steag roșu ridicat la doi metri deasupra acoperișului, ceea ce va facilita identificarea poziției lor în mijlocul dunelor și va contribui la evitarea accidentelor.

Audi-ul electric nu mai este în cursă pentru a apăra coroana câștigată de spaniolul Carlos Sainz în 2024.

Stéphane Peterhansel marchează, de asemenea, sfârșitul unei ere, ratând cursa pentru prima dată în 35 de ani. Supranumit"Monsieur Dakar", francezul are în palmares 14 victorii între motociclete (șase) și mașini (opt).

Sainz, care a câștigat deja cursa de patru ori, se alătură lui Ford, precum și compatriotului său Nani Roma, care și-a revenit după o boală, și suedezului Mathias Ekstrom.

Qatarul Nasser Al-Attiyah, campionul mondial în exercițiu, trece la Dacia, la fel ca francezul Sébastien Loeb, care încearcă să confirme recordul său de nouă titluri de campion mondial de raliuri în off-road (din 2004 până în 2012).

Toyota mizează pe brazilianul Lucas Moraes, pe americanul SethQuintero, care a strălucit deja în SSV, și pe sauditul Yazeed Al-Rajhi.

Australianul Toby Price, care a câștigat deja cursa de motociclete, va fi de asemenea prezent în mașini.

Portughezul João Ferreira (Mini) va încerca să își facă debutul în clasa regină.

Pe două roți, campionul mondial Ross Branch va încerca să ofere prima sa victorie în Dakar echipei Hero , al cărei director sportiv este acum portughezul Joaquim Rodrigues Jr.

Concurența din partea Honda, echipă condusă de un alt portughez, Ruben Faria, originar din Algarve, va fi însă acerbă, întrucât aceștia merg pe două victorii consecutive. Chilianul Pablo Quintanilla, americanul Ricky Brabec, câștigător în 2024, și compatriotul său Skyler Howes alcătuiesc armada Honda.

Chilianul José Ignacio Cornejo l-a înlocuit pe Quim Rodrigues la Hero, alăturându-se germanului de origine portugheză Sebastian Bühler.

KTM, care se confruntă cu o gravă criză financiară, i-a recrutat pe australianul Daniel Sanders și pe spaniolul Edgar Canet, în vârstă de doar 19 ani.