Altele

Max Verstappen pleacă din pole position în cursa sprint de la Austin, în fața lui Norris și Piastri

Max Verstappen obține pole position la Austin
Max Verstappen obține pole position la AustinRONALDO SCHEMIDT / AFP

De patru ori campion mondial, Max Verstappen a menținut presiunea asupra rivalilor de la McLaren, vizibil afectați de lupta pentru titlu, vineri, când i-a depășit pe amândoi și a obținut pole position-ul pentru cursa sprint de sâmbătă din cadrul Marelui Premiu al Statelor Unite.

Olandezul de 28 de ani și-a păstrat cel mai bun tur pentru ultimele secunde ale unei sesiuni extrem de disputate, când l-a devansat pe Lando Norris cu 0,071 secunde, trimițându-l pe britanic pe poziția a doua a grilei.

Liderul clasamentului, Oscar Piastri, a încheiat al treilea în celălalt McLaren, la trei zecimi de secundă de turul de pole, continuând să se chinuie să-și regăsească forma care l-a dus la 22 de puncte în fața lui Norris și 63 peste Verstappen în clasament.

"Da, a fost o calificare frumoasă," a spus zâmbind, mulțumit, Verstappen. "A fost strâns în toate segmentele și am încercat să pun totul cap la cap, ceea ce nu e ușor, dar până la urmă mi-a ieșit."

"Mă aștept la o luptă dură în cursa sprint, dar asta vrem cu toții să vedem, nu-i așa?"

A fost al treilea pole consecutiv obținut de Verstappen în calificările pentru sprint la Austin și al zecelea pole în sprint din 22 de încercări, din 2022 până acum.

După ce a redus deja avansul lui Piastri în clasament cu 41 de puncte, Verstappen și-a reaprins ambiția pentru al cincilea titlu și are încrederea și experiența necesare pentru a reuși o performanță istorică, recuperând un deficit atât de mare în ultimele șase curse.

Șeful echipei Red Bull, Laurent Mekies, a lăudat abilitățile excepționale ale lui Verstappen de a scoate mai mult din mașină decât pare posibil, dar a adăugat că Red Bull are acum resursele să lupte pentru victorie în toate cursele rămase.

După o zi cu temperaturi sufocante cu 33°C în aer și 45°C pe pistă, sesiunea a început cu debutantul francez Isack Hadjar în frunte, la volanul Racing Bulls, cu un timp de 1:34.758.

Toți piloții au folosit pneuri cu compoziție medie.

Leclerc și Sainz, care au avut probleme la cutia de viteze în antrenamentele libere, au revenit pe pistă în condiții de "pericol termic", fiind permisă folosirea vestelor de răcire, dar Hamilton și apoi Verstappen au impus rapid ritmul.

Olandezul a trecut în frunte cu 1:34.140, depășindu-l pe Hamilton cu 0,086 secunde, iar Piastri a fost al treilea în ultimele secunde din SQ1, în timp ce Leclerc s-a chinuit să prindă calificarea. Un tur târziu l-a dus pe Norris în frunte cu 1:33.224.

Leclerc a reușit să treacă mai departe, dar Yuki Tsunoda, în al doilea Red Bull, nu a reușit și s-a alăturat lui Oliver Bearman de la Haas, Franco Colapinto de la Alpine, Esteban Ocon în al doilea Haas și Gabriel Bortoleto de la Sauber, părăsind competiția devreme.

Verstappen, care încearcă să recupereze un deficit de 63 de puncte față de Piastri în lupta pentru titlu, a impus din nou ritmul la începutul SQ3 cu 1:33.163, Piastri urcând pe locul doi până când Norris a stabilit 1:33.033 și a preluat conducerea.

Ferrari a avut din nou dificultăți și a ajuns în SQ3 cu tururi pe ultima sută de metri, Leclerc fiind al optulea, iar Hamilton al zecelea, lăsându-l pe tânărul italian Kimi Antonelli de la Mercedes eliminat pe locul 11, înaintea lui Hadjar, Pierre Gasly de la Alpine, Lance Stroll de la Aston Martin și Liam Lawson în al doilea Racing Bulls.

Surpriza a fost Nico Hulkenberg, care la volanul Sauber-ului cu motor Ferrari a reușit un tur excelent și a intrat pentru prima dată anul acesta în top zece.

SQ3 a început cu Russell ieșind devreme pe softuri și reușind un tur de 1:32.888, în fața celor două Williams, înainte ca restul piloților să intre pe pistă.

Suspansul a fost prelungit, iar finalul a adus un moment de vârf: Verstappen a obținut pole-ul pentru al treilea an la rând în sprintul de la Austin, ultimul său tur de 1:32.143 ducându-l peste ambele McLaren și peste rapidul german Hulkenberg.