Decizia de a obliga piloții să folosească trei seturi de pneuri a fost luată în încercarea de a anima o cursă renumită pentru faptul că nu permite răsturnări spectaculoase de situație și unde se poate depăși foarte greu.
Spectatorii care au văzut vreo depășire au avut probabil halucinații, primii patru clasați terminând în pozițiile lor de start, iar tensiunea principală a fost dată de speranța ca vreun accident ar putea aduce safety-car-ul.
"Foarte interesant. Am fost pe marginea scaunului meu în fiecare tur. A fost fantastic", le-a spus Verstappen, care a terminat pe locul patru, reporterilor, fără să se aștepte ca cineva să-i ia în serios cuvintele.
"Poate anul viitor, patru opriri. Aș fi putut face patru opriri astăzi și tot aș fi terminat P4".
Vorbind la televiziunea Sky Sports , cvadruplul campion mondial al Red Bull a mers chiar mai departe.
"Nu poți concura aici. Nu contează ce faci. O oprire, 10 opriri", a spus el.
"În zilele noastre, cu o mașină de F1, poți să depășești o mașină de F2 pe aici. Am înțeles, dar nu cred că a funcționat. Aproape că făceam Mario Kart. Apoi trebuie să instalăm biți pe mașină și poate poți să arunci cu banane în jur. Suprafață alunecoasă".
Alți piloți au preluat nemulțumirea pilotului olandez.
"Este clar că cele două opriri nu au funcționat deloc", a spus George Russell de la Mercedes.
Câștigătorul cursei de la McLaren , Lando Norris, a dat un răspuns din două cuvinte când i s-a cerut părerea: "Nu mi-a plăcut".
Acestea fiind spuse, el a spus că depășirile au fost întotdeauna dificile la Monaco și nu a înțeles de ce oamenii se așteptau la ceva diferit.
"De asemenea, cred că Formula 1 nu ar trebui să se transforme doar într-un spectacol care să distreze oamenii. Este un sport. Este cine poate concura cel mai bine, cine se poate califica cel mai bine", a spus el.
"Ultimul lucru pe care mi-l doresc sunt curse fabricate și cred că trebuie să ne îndepărtăm de asta și să facem o treabă mai bună cu mașinile, cu pneurile. Atunci ați putea începe să vedeți mai multe curse, dar nu doar prin introducerea atâtor opriri la boxe."
Cei care se află în pozițiile inferioare de plată a punctelor au văzut lucrurile la fel.
"Nu știu ce s-a întâmplat în față, dar la mijloc a fost o greșeală. Mă bucur pentru toată lumea să încerce lucruri. Noi am încercat, pentru mine nu a funcționat", a declarat Carlos Sainz de la Williams, care a terminat pe locul 10 după ce el și coechipierul său Alex Albon și-au manipulat ritmul pentru a-și asigura un avantaj.
"Nu este modul în care îmi place să concurez sau modul în care visez să concurez în Monaco".
Susținătorii schimbării ar putea indica o mai mare incertitudine pe parcursul cursei, cu un pericol suplimentar și riscul mereu prezent al unei mașini de siguranță, precum și diferite strategii care se desfășoară.
"Chiar dacă ar fi fost o cursă cu zero opriri... Este încă un mega loc de desfășurare", a declarat Toto Wolff, șeful Mercedes, despre un circuit stradal plin de istorie și care amintește de primele zile ale sportului.