Altele

Presiunea continuă să crească asupra lui Lawson, în timp ce Tsunoda impresionează în calificări

Liam Lawson pe pistă în Shanghai
Liam Lawson pe pistă în ShanghaiReuters / Tyrone Siu
Yuki Tsunodo a evoluat din nou excelent pentru Racing Bulls sâmbătă, în timp ce Liam Lawson, preferat în locul japonezului ca noul coechipier Red Bull al lui Max Verstappen, și-a continuat începutul dificil de sezon în Formula 1.

În timp ce neozeelandezul Lawson s-a calificat ultimul și a recunoscut că performanțele sale nu au fost suficient de bune, Tsunoda a ajuns în top 10 pentru a doua cursă consecutivă și pornește de pe locul nouă duminică la Shanghai.

Japonezul s-a clasat al cincilea în Australia în urmă cu un weekend, în timp ce Lawson a coborât pe locul 18.

Întrebat dacă mai vrea să conducă Red Bull, având în vedere cât de mult s-a chinuit Lawson, Tsunodo a răspuns: "De ce nu? Mașina este mai rapidă (decât Racing Bull)... Sunt sigur".

Coechipierul Isack Hadjar și cvadruplul campion mondial Verstappen s-au calificat pe locurile șapte și, respectiv, patru.

Red Bull are obiceiul de a schimba echipa în timpul sezonului, dar este de așteptat să-i acorde timp lui Lawson după ce l-a promovat de la Racing Bull ca înlocuitor al mexicanului Sergio Perez.

Foștii campioni s-au chinuit mult timp pentru a găsi un al doilea pilot capabil să țină pasul cu Verstappen, prioritatea lor clară și campionul în exercițiu.

Actualul pilot Williams Alex Albon a fost dat afară la sfârșitul anului 2020 pentru a-i face loc lui Perez, după ce fusese promovat la jumătatea sezonului 2019 pentru a-l înlocui pe Pierre Gasly, acum la Alpine, deținută de Renault.

Rusul Daniil Kvyat și-a pierdut locul la echipă la mijlocul sezonului în 2016 pentru a-i face loc lui Verstappen.

"Trebuie să mă descurc", a spus Lawson despre performanța sa.

"A fost o sesiune complicată și dacă nu aș fi avut de-a face cu traficul, ar fi putut fi OK, dar tot nu este suficient.

"Ar trebui să fim suficient de rapizi în primul tur și nu ar trebui să fie o problemă. Trebuie doar să mă concentrez. Cred că este vorba doar de timp. Din păcate, nu prea am timp.

"Pentru a conduce o mașină de Formula 1 trebuie să ai încredere 100% în ceea ce faci. Nu este vorba că nu am încredere, dar fereastra este atât de mică încât se pare că o ratez și trebuie să mă ocup de asta. Nu știu cum altfel s-o spun".