Altele

Pedeapsa pentru înjurături, redusă de FIA după reacția piloților

Președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem
Președintele FIA, Mohammed Ben SulayemReuters / Marco Bello
Sancțiunile maxime pentru șoferii care înjură au fost reduse cu 50%, în timp ce comisarii vor avea, de asemenea, mai multă libertate de decizie în ceea ce privește sancțiunile, a declarat miercuri FIA.

Concurenții din Formula 1 și din raliuri au fost în conflict cu președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, din cauza unei măsuri de reprimare a limbajului vulgar în timpul evenimentelor.

Ben Sulayem a declarat luna trecută că are în vedere "îmbunătățiri" ale regulilor.

Piloții de raliuri din campionatul mondial au făcut un pas înainte în aprilie, când au ajuns la un compromis privind împărțirea evenimentelor într-o zonă controlată și una necontrolată, schimbarea fiind acum pusă în aplicare în toate evenimentele sancționate de FIA.

FIA a declarat că sancțiunea maximă de bază a fost redusă de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, în timp ce comisarii vor avea opțiunea de a suspenda complet o sancțiune dacă este prima abatere a unui pilot sau a unei echipe.

În plus, comisarii vor putea face diferența între "medii controlate și necontrolate".

Mediile controlate includ conferințele de presă, în timp ce pistele sau etapele de raliu sunt medii necontrolate.

"În calitate de fost pilot de raliuri, cunosc la prima mână gama de emoții cu care ne confruntăm în timpul competiției", a declarat Ben Sulayem, care urmează să fie reales la sfârșitul anului.

"Am condus o revizuire extinsă și colaborativă cu contribuții din partea celor șapte campionate mondiale FIA, a cluburilor membre FIA și a altor organizații de sporturi cu motor.

Îmbunătățirile pe care FIA le-a anunțat astăzi la apendicele B ne vor asigura că vom continua să promovăm cea mai bună sportivitate în sporturile cu motor, oferind în același timp stewarzilor orientări eficiente pentru a acționa împotriva persoanelor care pot discredita sportul."

Apendicele B acoperă liniile directoare privind sancțiunile comisarilor, stabilind pedepsele pentru conduită necorespunzătoare, inclusiv cuvinte, fapte sau scrieri care ar fi putut cauza prejudicii morale FIA sau sportului cu motor în general.

Circumstanțele atenuante vor fi, de asemenea, luate în considerare, în timp ce abuzul de oficiali va duce acum la sancțiuni sportive în loc de amenzi.

Garry Connelly, președintele comisarilor din Formula 1, a declarat că noile modificări vor oferi comisarilor îndrumare pentru a "face diferența între problemele de pe pistă și cele din afara pistei".

"Piloții sunt priviți ca modele de către fanii tineri și sunt considerați, pe bună dreptate, ambasadori pentru lumea mai largă a sporturilor cu motor", a declarat Ronan Morgan, președintele Comitetului piloților.

"Modul în care se comportă contează cu adevărat, dar este important să recunoaștem că există o diferență între ceea ce se spune în timpul unei curse și într-o conferință de presă."

Sezonul trecut, triplul campion mondial al Red Bull, Max Verstappen, a fost pedepsit pentru limbajul folosit într-o conferință de presă la Marele Premiu din Singapore, în septembrie.

Între timp, Charles Leclerc de la Ferrari a fost amendat cu 10 000 de euro pentru că a înjurat la Marele Premiu din Mexico City.