Max Verstappen de la Red Bull pare să aibă mult de lucru pentru a obține al cincilea titlu consecutiv, iar Lando Norris este pe punctul de a-l da jos pe olandez.
Hamilton spune că trecerea de la Mercedes la Ferrari i-a dat un nou suflu.
Aici, AFP Sport analizează cinci puncte de discuție înainte de începerea sezonului, duminică, în Australia:
Al cincilea titlu pentru Verstappen?
La 75 de ani după ce Giuseppe Farina a câștigat primul campionat mondial de Formula 1 la volanul unui Alfa Romeo, Verstappen pornește în sezonul 2025 în căutarea unui al cincilea titlu consecutiv, o performanță realizată o singură dată de Michael Schumacher.
Dacă va reuși, olandezul își va consolida poziția de titan al sportului.
Anul trecut, el a câștigat șapte din primele 10 curse cu Red Bull-ul său dezlănțuit, înainte de a rămâne fără victorie în 10 curse, în timp ce McLaren, Mercedes și Ferrari se dezlănțuiau.
Dar Verstappen a avut ultimul cuvânt, luptând pentru a câștiga în Brazilia și pentru a obține titlul numărul patru cu două curse înainte de final.
McLaren a câștigat campionatul constructorilor în fața celor de la Red Bull și și-a încheiat lungul drum înapoi spre vârful F1.
Sarcina dificilă cu care se confruntă Verstappen este subliniată de casele de pariuri, care îl consideră doar al doilea favorit după Norris (care a încheiat sezonul trecut la 63 de puncte în urmă) pentru coroana 2025.
Poate Hamilton să facă magia Ferrari?
Hamilton este convins că poate ajuta Ferrari să câștige primul campionat al piloților din 2007, după ce septuplul campion mondial s-a mutat în Italia.
La 40 de ani, britanicul pare plin de entuziasm pentru noua provocare.
"Pasiunea de aici este cum nu ați mai văzut niciodată. Au absolut toate ingredientele de care au nevoie pentru a câștiga un campionat mondial și trebuie doar să pună toate piesele împreună", a spus el.
Recruții promoției 2025
Un adolescent italian care și-a obținut permisul de conducere abia în ianuarie se numără printre cei șase debutanți din 2025.
Kimi Antonelli este un tânăr interesant, în vârstă de 18 ani, care folosește porecla unchiului său, care era fan al ultimului campion mondial al Ferrari, finlandezul Kimi Raikkonen. El îi ia locul lui Hamilton alături de George Russell la Mercedes.
"Chiar vreau să-mi fac propria poveste", insistă multiplul câștigător al Formulei 2 de anul trecut, respingând sugestiile că ar fi "înlocuitorul" septuplului campion mondial la Săgețile Argintii.
Kiwi Liam Lawson, un "veteran" cu deja 11 mari premii, își face debutul ca noul copilot al lui Verstappen la Red Bull.
Ollie Bearman, pilotul britanic de la Academia Ferrari, a fost aruncat în F1 când a fost chemat ca înlocuitor de ultim moment pentru Carlos Sainz la Marele Premiu al Arabiei Saudite de anul trecut, devenind cel mai tânăr pilot care a concurat vreodată pentru Scuderia.
A profitat de șansa sa, rezistând în fața lui Hamilton și Norris pentru a termina pe locul șapte. El se alătură echipei Haas, propulsată de Ferrari. Brazilia are o prezență pe grila de start pentru prima dată în ultimii cinci ani prin campionul F2 Gabriel Bortoleto la Sauber.
Australianul Jack Doohan speră să se bucure chiar și de o mică parte din succesul pe două roți al tatălui său, Mick, în MotoGP, în timp ce, din pilot de rezervă, devine coechipierul lui Pierre Gasly la Alpine.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este Isack Hadjar de la RB, franco-algerianul de 20 de ani care a pierdut la limită titlul F2 în fața lui Bortoleto.
FIA în vizorul piloților
În bula volatilă, imprevizibilă și plină de energie care este F1, un lucru pare asigurat în 2025: tensiuni reînnoite între organismul de conducere și piloți. În special, cu privire la represiunea FIA asupra înjurăturilor.
Verstappen și Charles Leclerc au încălcat regulile în 2024 pentru declarațiile de la conferințele de presă.
Liniile directoare au fost consolidate în ianuarie, declanșând un răspuns indignat din partea piloților.
"Îl îndemnăm pe președintele FIA să ia în considerare și tonul și limbajul său atunci când vorbește cu șoferii noștri membri sau chiar despre ei, fie într-un forum public sau în alt mod", au scris aceștia, adăugând: "Membrii noștri sunt adulți. Ei nu au nevoie să primească instrucțiuni prin intermediul mass-media, cu privire la chestiuni la fel de banale ca purtarea bijuteriilor sau a chiloților".
De la Australia la Abu Dhabi
Australia găzduiește prima dintre cele 24 de curse la sfârșitul săptămânii viitoare, Bahrain fiind mutat în aprilie, deoarece Ramadanul durează toată luna martie. Cele șase sprinturi din 2025 sunt la Shanghai, Miami, Belgia, Austin, Sao Paulo și Qatar.
FIA încearcă să anime bijuteria din calendar - Monaco - unde depășirea este aproape imposibilă, impunând o strategie obligatorie de două opriri la boxe.
După tradiționala pauză de vară de trei săptămâni din august, circul F1 se instalează în deșertul Abu Dhabi pentru ultimul său spectacol, pe 7 decembrie.
"2025 va fi un an special, deoarece sărbătorim cea de-a 75-a aniversare a Campionatului Mondial FIA de Formula 1. Această moștenire și această experiență ne permit să oferim un calendar atât de puternic", a declarat Stefano Domenicali, CEO F1.
Timpii de testare
Timpii din cele trei zile de teste pre-sezon din Bahrain de luna trecută nu au spus prea multe nimănui.
Cu încărcături de combustibil necunoscute și setări ale echipelor ținute în secret, a fost greu, dacă nu imposibil, să se identifice câștigătorii și învinșii.
Mercedesul lui Russell a fost pe primul loc în ultima zi, cu Williamsul lui Sainz în fruntea timpilor în ziua de mijloc și cu McLaren-ul lui Norris care a obținut onorurile în prima zi.
Ferrari a fost în centrul atenției, iar Verstappen va fi fost mulțumit de performanța sa din ultima zi.
Un lucru pare sigur - majoritatea echipelor par foarte apropiate, ceea ce l-a determinat pe Zak Brown, CEO-ul McLaren, să prezică: "Văd că va fi foarte competitiv. Anul trecut, patru echipe au câștigat mai multe curse, iar în acest an aș putea vedea că va fi chiar mai mult. Sunt mai mult entuziasmat decât nervos".