Reglementarea tehnică a fost prezentată joi de FIA, care a declarat că noua generație de mașini "agile" va fi cu 30 kg mai ușoară, cu o eficiență și o manevrabilitate mai bune.
Unitățile de propulsie hibride mai simple vor avea aproape 300% mai multă energie în baterii și o împărțire egală între combustia internă și cea electrică.
O comandă manuală, care va înlocui efectiv sistemul de reducere a rezistenței la înaintare (Drag Reduction System - DRS), va oferi o explozie la cerere a puterii bateriei pentru a crea mai multe oportunități de depășire.
Președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, a salutat "o revizuire unică care va asigura că competiția noastră de top este și mai relevantă pentru ceea ce se întâmplă în lume".
"Am creat un set de regulamente concepute nu doar pentru a îmbunătăți cursele, ci și pentru a face campionatul și mai atractiv pentru producătorii de PU (unități de putere), pentru producătorii de echipamente originale și pentru concurenții existenți", a declarat el într-un comunicat.
"Caracteristicile cheie ale Regulamentului F1 2026 sunt tehnologia avansată, sustenabilă și siguranța. Obiectivul nostru, împreună cu Formula 1, a fost să producem o mașină potrivită pentru viitorul categoriei de elită a sportului. Credem că am atins acest obiectiv".
Formula 1 va avea 10 echipe și șase producători de unități de propulsie din 2026 - Ferrari, Mercedes, Renault, Honda, Audi și Red Bull Ford - iar mașinile vor funcționa cu combustibil sustenabil 100% "drop-in".
Regulamentul, dezvăluit la Montreal înainte de Marele Premiu al Canadei din acest weekend, va fi ratificat de Consiliul Mondial al Sportului Auto al FIA pe 28 iunie.
Lățimea mașinilor se va micșora de la 2,0 metri la 1,9 metri, iar lățimea maximă a podelei va fi redusă cu 150 mm, iar ampatamentul va scădea de la un maxim de 3,6 metri la 3,4 metri.
Mașinile din 2026 vor cântări minimum 768 kg, în timp ce forța de apăsare va fi redusă cu 30%, iar rezistența la înaintare cu 55%. Lățimea pneurilor față va fi redusă cu 25 mm, iar cea a pneurilor spate cu 30 mm, ceea ce va permite, de asemenea, reducerea greutății.
Sistemele de aerodinamică activă implică aripi față și spate mobile, care produc viteze mai mari în viraje cu modul standard "Z" activat.
Piloții pot trece apoi la modul "X" cu rezistență redusă la înaintare pe liniile drepte pentru a merge mai repede. Aripa din spate va avea trei elemente, iar aripa față mai îngustă va avea o clapetă activă cu două elemente.
"Trebuie să avem un concept de mașină care să se potrivească cu unitatea de propulsie", a declarat directorul tehnic al FIA pentru monoposturi, Jan Monchaux.
"Așa că s-a luat decizia de a opta pentru ceea ce am numit o mașină "agilă", o mașină puțin mai mică, cu mai puțină forță de apăsare, dar cu un mare accent pe reducerea rezistenței la înaintare.
"În momentul de față, cu DRS-ul ești în spatele unei mașini, la distanță de maxim o secundă, care bifează o casetă și ți se permite să deschizi DRS-ul în linie dreaptă. Nu va mai fi cazul.
"Cu toate acestea, logica va fi aceeași: sunt suficient de aproape de o altă mașină, mi se dă o cantitate suplimentară de energie pentru acel tur, pe care o pot desfășura în orice mod doresc."
Arcadele roților din față vor fi eliminate, iar mașinile vor avea o podea parțial plată și un difuzor mai puțin puternic pentru a reduce efectul de sol.
Printre noile măsuri de siguranță se numără o protecție sporită împotriva intruziunilor laterale și lumini mult mai puternice pentru aripile spate.
