Altele

Dublă McLaren la Barcelona, cu Piastri din nou pe prima treaptă a podiumului

Piastri, lider pe circuitul Montmeló
Piastri, lider pe circuitul MontmelóJames Moy / Alamy / Profimedia
Oscar Piastri și-a mărit diferența în clasamentul Campionatului Mondial de Formula 1 după victoria din Marele Premiu al Spaniei. El a plecat primul și a terminat cursa fără prea mari probleme din partea coechipierului Norris. Leclerc a fost cel care li s-a alăturat pe podium după ce l-a depășit pe Verstappen în urma apariției unui safety car. Olandezul a trebuit să iasă cu pneuri hard în acel final nebunesc și a fost depășit chiar de Russell, pe care l-a lovit intenționat când a văzut că este depășit. Fernando Alonso a obținut în sfârșit primele sale puncte din acest sezon.

Un start nu tocmai curat

Piastri și-a protejat cu ușurință pole position-ul la start, în timp ce Verstappen i-a furat locul lui Norris, la fel ca Hamilton și Leclerc lui Russell. Părea un start curat, dar din spate Alonso a suferit o mică atingere din partea lui Lawson, în timp ce Albon, care a plecat de pe locul 11, a trebuit să intre la boxe pentru a-și schimba aripa față.

De aici, nu s-a mai întâmplat mare lucru până când, în turul nouă, pneurile au început să se uzeze mai devreme decât era de așteptat și a început dansul schimburilor. Cel mai interesant lucru în acele momente a fost ordinul dat de Ferrari lui Hamilton de a-l lăsa pe Leclerc să îl depășească, după ce monegascul a încercat de mai multe ori să îl depășească pe coechipierul său. La scurt timp, Norris l-a depășit pe Verstappen pentru a recâștiga locul doi.

Verstappen, împotriva celor trei opriri de la McLaren

Singura opțiune pentru cvadruplul campion mondial de a lupta pentru victorie a fost strategia. Și-a devansat prima oprire, a pus din nou softurile, iar în momentul în care Piastri și Norris le-au făcut pe ale lor și au pus mediile, pilotul Red Bull era în față. Tot în frunte și cu 36 de tururi înainte de final, Max a oprit din nou, într-un mesaj clar că va face încă o schimbare de pneuri în ultima linie dreaptă a cursei.

Cei de la McLaren nu au fost deranjați de această tactică riscantă. Dar realitatea este că Verstappen, care a ajuns pe locul patru, a recuperat două secunde pe tur și s-a dus după Norris, care suferea de graining. Acum mașinile portocalii au început să se îngrijoreze.

Între timp, în lupta pentru puncte, Lawson se juca din nou de-a mașinile accidentate, de data aceasta cu Albon, care a trebuit să abandoneze după ce și-a deteriorat din nou aripa față. Nu a fost vina neozeelandezului, dar a fost mai târziu, când a încercat să preia de la Bearman, locul 10.

Un final frenetic cu mașina de siguranță

Cu 18 tururi înainte de final, Verstappen a intrat la boxe pentru ultima oară. A fost acum sau niciodată. Norris a intrat un tur mai târziu, iar Piastri a intrat în turul următor. Australianul, la întoarcerea sa pe pistă, avea un avans de peste trei secunde față de coechipierul său, care avea doar una față de olandez. Încă mai exista o luptă. Cu atât mai mult cu cât, cu 11 tururi înainte de final, Antonelli și-a spart motorul, ceea ce a dus la apariția mașinii de siguranță.

Aproape toată lumea a profitat de ocazie pentru a schimba pneurile, deși Verstappen nu a fost deloc încântat să iasă pe pneurile hard. Nu avea alte pneuri, ceea ce l-a făcut foarte vulnerabil, în condițiile în care plutonul se strânsese din nou și toți rivalii săi erau pe pneuri moi.

Când s-a oprit mașina de siguranță, a început o "cursă sprint" de doar șase tururi. Nu a durat mult până când Leclerc l-a depășit pe Max, olandezul fiind nevoit să se apere și de Russell.

O atingere l-a forțat să îl lase să treacă... iar când a făcut-o, l-a lovit intenționat și a primit o penalizare de 10 secunde. 

Acest lucru i-a permis lui Fernando Alonso, care venise pe locul 10, să termine al nouălea. În sfârșit în puncte pentru spaniol. Sainz, într-un weekend oribil, a terminat pe locul 14.