Dacia a prezentat modelul pe care îl vor pilota Loeb şi Al-Attiyah la Raliul Dakar 2025

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Dacia a prezentat modelul pe care îl vor pilota Loeb şi Al-Attiyah la Raliul Dakar 2025

Dacia a prezentat modelul pentru Raliul Dakar 2025
Dacia a prezentat modelul pentru Raliul Dakar 2025Profimedia
Constructorul român de automobile Dacia a prezentat, marți, la Aubervilliers (regiunea Parisului), maşina pe care o vor pilota francezul Sebastien Loeb şi qatarianul Nasser Al-Attiyah la următoarele trei ale ediții ale Raliului Dakar, începând cu anul 2025, informează cotidianul sportiv L'Equipe.

Dacia, filială a Grupului Renault, s-a asociat cu compania Prodrive pentru a dezvolta acest prototip, denumit Sandrider, conceput pe baza modelului Hunter.

După Peugeot şi Prodrive-BRX (Bahrain Raid Xtreme), Sebastian Loeb îşi va continua aventura pentru obținerea unei prime victorii la Dakar alături de constructorul român Dacia, care va încredința acelaşi model şi qatarianului Nasser Al-Attiyah, cvintuplu câştigător al Raliului Dakar (2011, 2015, 2019, 2022, 2023), precum şi spaniolei Cristina Gutierrez, una din figurile feminine de top din lumea raliului off-road, cu opt participări la Dakar.

"Este un proiect profesionist cu o investiție reală a mărcii Dacia. Folosirea experienței modelului Hunter în acest proiect complet nou a fost pentru mine cea mai bună alegere posibilă pentru a maximiza şansele mele la victorie în Raliul Dakar", a afirmat Sebastien Loeb.

"Am avut punctele noastre slabe, le cunoaştem de câțiva ani. O lipsă de robustețe în planul suspensiilor, în principal, şi multe pene, dar totuşi victoria nu a fost foarte departe. Dar cu această nouă maşină, ne vom optimiza forțele. Am încredere în toată munca noastră de pregătire", a mai spus Loeb.

Interiorul mașinii
Interiorul mașiniiDacia

La rândul său, directorul tehnic Philip Dunabin a subliniat că este vorba de un nou concept, care va explora soluții de energie cu emisii reduse de carbon, precum şi combustibili sintetici şi noi caracteristici tehnice pentru a se adapta nevoilor şi performanțelor piloților.

"Nu este doar un simplu Hunter restilizat. Toate sistemele sunt, în totalitate noi, în totalitate reactualizate. Noi avem un şasiu tubular mult mai uşor, mult mai lat, cu mai mult spațiu în cockpit şi o mai bună repartizare a greutăților", a precizat oficialul.

"Motorul este unul nou, un 3 litri V6 bi-turbo. Am lucrat la fiabilitate la nivelul transmisiei, axele sunt mult mai solide, iar cutia de viteze a fost revizuită. Am lucrat, de asemenea, la nivelul aerodinamicității şi la nivelul vizibilității pentru piloți", a adăugat Philip Dunabin.

Pentru Sebastien Loeb, prioritatea este să colaboreze la dezvoltarea maşinii pentru a fi pregătită pentru Raliul Marocului la finalul sezonului (luna octombrie), dar mai ales pentru a fi în cele mai bune condiții pentru Dakar anul viitor.

"Nu am alt proiect în paralel, mă concentrez pe dezvoltare. Sunt multe teste de făcut, iar aceasta este prioritatea mea", a mai adăugat Sebastien Loeb.

Imagini de la prezentare
Imagini de la prezentareDacia

După primele probe programate în aprilie, în Anglia, echipa se va deplasa în Maroc pentru un important program de teste începând cu luna iunie.

Sebastian Loeb (Prodrive) s-a situat pe locul 3 în clasamentul final la ediția din acest an a Raliului Dakar, fiind nevoit să abandoneze în etapa 11-a din cauza unei probleme mecanice. Victoria a revenit pilotului spaniol Carlos Sainz (Audi).