Austria este un weekend cu cursă de sprint, al treilea din cele 24 de etape ale sezonului de Formula 1, iar calificările pentru cursa de 100 km de sâmbătă dimineață au loc mai târziu vineri, în loc de a doua sesiune obișnuită de antrenamente libere.
Liderul campionatului, Verstappen, a parcurs circuitul Red Bull Ring cu un timp de un minut 05,685 secunde, iar Oscar Piastri de la McLaren, cu o aripă față nouă pe mașina sa, a fost cu 0,276 mai lent.
Charles Leclerc de la Ferrari a fost al treilea cel mai rapid, la 0.370 distanță, cu coechipierul său Carlos Sainz al patrulea și Lewis Hamilton de la Mercedes al cincilea, cu cel mai bun tur al acestuia din urmă pe pneurile hard și nu pe cele soft.
Esteban Ocon de la Alpine a fost al șaselea, Lance Stroll de la Aston Martin al șaptelea, George Russell de la Mercedes al optulea, Yuki Tsunoda de la RB al nouălea și Fernando Alonso a completat top 10 pentru Aston Martin.
Diferența de timp dintre Verstappen și Alonso a fost de numai 0,918.
Verstappen, care a dominat pe același circuit anul trecut și are un avans de 69 de puncte după 10 curse, a stabilit cel mai bun timp pe pneurile soft cu patru minute înainte de final.
El s-a oprit cu 28 de minute înainte de final când motorul său s-a oprit, dar a parcat lângă zidul boxelor și a fost dus rapid înapoi la garaj.
Triplul campion mondial a rămas în mașină în timp ce problema era rezolvată și apoi a revenit pe circuit cu aproximativ un minut pierdut și fără alte probleme.
Problema senzorului a fost în continuare un motiv de îngrijorare pentru Red Bull, Verstappen fiind deja în pericol de a fi penalizat cu un motor la un moment dat în acest sezon, după ce a atins limita de patru motoare.
Lando Norris de la McLaren, cel mai apropiat rival al lui Verstappen în campionat, a fost doar al 13-lea în top, după ce a stabilit cel mai rapid timp în primul sector și apoi a ieșit larg în pietriș la virajul patru, cu un minut înainte de final.
"Într-un eveniment de sprint, ai doar o sesiune, așa că trebuie să-ți asumi unele riscuri", a declarat Andrea Stella, directorul McLaren. "Dacă mergi puțin peste limită, atunci poți experimenta pietrișul.
"Dar nicio problemă, mașina nu a fost avariată și suntem pregătiți pentru calificări."