Altele

Leclerc a fost cel mai rapid în antrenamentele de la Abu Dhabi, dar a primit o penalizare de 10 locuri pe grila de start

Charles Leclerc de la Ferrari
Charles Leclerc de la FerrariAndrej Isakovic / AFP
Charles Leclerc a fost cel mai bun pentru Ferrari în fața lui Lando Norris de la McLaren și a lui Lewis Hamilton, aflat în ultimul său weekend de cursă cu Mercedes, în antrenamentul de deschidere de vineri de la Marele Premiu din Abu Dhabi.

Viteza lui Leclerc a fost un imbold pentru Ferrari, care încearcă să anuleze un deficit de 21 de puncte față de liderul campionatului, McLaren, în cursa de duminică, dar au suferit un eșec greu, deoarece Leclerc a avut nevoie de un nou pachet de baterii pe mașina sa, ceea ce a adus cu sine o penalizare de 10 locuri pe grila de start.

Monegascul a înregistrat cel mai bun tur într-un minut și 24,321 secunde pentru a-l devansa pe Norris cu 0,221 pe circuitul Yas Marina, Hamilton fiind în derivă cu patru zecimi în fața coechipierului său de la Mercedes, George Russell, și a lui Pierre Gasly de la Alpine.

Nico Hulkenberg a fost al șaselea pentru Haas în fața lui Franco Colapinto de la Williams, Kevin Magnussen de la Haas, Felipe Drugovich care l-a înlocuit pe Lance Stroll la Aston Martin și Sergio Perez de la Red Bull.

Dublul campion Fernando Alonso a declarat că a avut "cea mai proastă mașină din toate timpurile" după ce a înregistrat al 11-lea cel mai bun timp cu Aston Martin-ul său.

După un nou episod din conflictul acrimonios dintre Russell și Max Verstappen, în urma disputei lor de la evenimentul din Qatar de la sfârșitul săptămânii trecute, ultimele antrenamente libere de deschidere ale sezonului au început în soare cald.

Debutanți din belșug

Sesiunea a implicat mai mulți debutanți, inclusiv Arthur Leclerc, care s-a aliniat alături de fratele său Charles pentru Ferrari - primii frați care conduc împreună pentru aceeași echipă într-o sesiune oficială de Formula 1.

La McLaren, Ryo Hirakawa l-a înlocuit pe Oscar Piastri, Isack Hadjar l-a înlocuit pe Verstappen la Red Bull, Ayumu Iwasa l-a înlocuit pe Yuki Tsunoda la RB și Luke Browning pe Alex Albon la Williams.

Atât McLaren, cât și Ferrari și-au folosit debutanții pentru testele aerodinamice, dar pentru echipa italiană acest lucru a creat o îngrijorare, deoarece pilotul senior Charles Leclerc nu a putut rula cu mașina sa staționată în garaj din cauza unei probleme la baterie.

A fost nevoie de schimbarea bateriei, ceea ce a dus la o penalizare de 10 poziții pe grila de start, o lovitură dată speranțelor Ferrari înainte ca el să întoarcă o roată.

La Alpine, Jack Doohan a fost adus pentru debutul său după abandonul lui Esteban Ocon.

Cei doi bărbați de la Mercedes au stabilit rapid ritmul inițial, Russell conducându-l pe Hamilton, dar plângându-se că "cockpit-ul său este foarte fierbinte", o îngrijorare care probabil nu va fi o problemă mai târziu, când va avea loc a doua sesiune de antrenamente.

Pe măsură ce sesiunea se desfășura, a fost confirmat faptul că China și-a păstrat locul în calendarul F1 până în 2030, la câteva zile după ce evenimentul olandez a anunțat că nu va continua după 2026.

Cu toate acestea, într-un paddock plin de noutăți, nu a existat nicio reacție din partea Federației Internaționale de Automobilism (FIA) la afirmațiile lui Russell conform cărora Verstappen a amenințat că "mă va băga cu capul (înjurătură) în zid" în Qatar.

Pe circuit, Norris a trecut în frunte după 28 de minute, în urma unei scurte încăierări în spatele unui Hamilton leneș, care a părut că l-a lovit din greșeală. Comisarii au anunțat o investigație, iar Hamilton a răspuns cu 1:25.566 în fața lui Norris.

McLaren a trecut apoi la softuri, iar Norris s-a clasat pe primul loc cu 1:24.524, cu opt zecimi în fața lui Russell, de asemenea pe softuri, înainte ca Charles Leclerc să apară în cele din urmă pentru Ferrari și să pornească în urmărirea lor, demonstrându-și rapid ritmul prin preluarea comenzii.

În timp ce își cronometra turul în 1:24.321, fratele său a urcat de pe locul 20 pe locul 16, cu un tur la două secunde distanță.