"A fost un sezon istoric din punct de vedere sportiv și economic", se arată într-un comunicat al clubului parizian, care a fost încoronat campion european la finalul sezonului 2024-25.
Succesul PSG, care a fost cumpărat de Qatar Sports Investments în 2011, a permis clubului să își crească veniturile comerciale la 367 de milioane de euro, în special datorită numărului tot mai mare de parteneri (31) și vânzărilor record de produse. Veniturile din zilele de meci - bilete, ospitalitate și catering - au crescut la 175 de milioane EUR.
Creștere de 4 procente
Cu o cifră de afaceri de 837 de milioane de euro (excluzând vânzările de jucători), în creștere cu 4% față de cifra de 806 milioane de euro înregistrată anul trecut, clubul parizian se situează la același nivel cu cele mai mari cluburi de pe Bătrânul Continent.
Încă departe de Real Madrid (1,05 miliarde de euro conform clasamentului Deloitte 2023-24), dar la egalitate cu Manchester City, care a ocupat locul al doilea în sezonul trecut (837,8 milioane de euro).
PSG și-a redus, de asemenea, masa salarială pentru a se conforma regulilor fair-play-ului financiar. După ce anterior a atins 111% din cifra de afaceri, aceasta a fost redusă la sub 65%, în special ca urmare a plecării vedetelor sale Neymar, Lionel Messi și Kylian Mbappé.
Dar această redresare este doar jumătate din poveste. Veniturile generate de Liga Campionilor și de Cupa Mondială a Cluburilor (96 de milioane pentru finalist, sumă împărțită pe sezoanele 2024-2025 și 2025-2026) umflă cifrele afectate de scăderea abruptă a drepturilor TV (-30%) și de veniturile din bilete, deja la nivelul maxim al capacității.
După ani de investiții substanțiale, clubul este acum aproape de echilibrul financiar, cu o pierdere netă negativă "mai mică decât cele 60 de milioane de euro de anul trecut".
