Altele

Proprietarii lui Liverpool ar putea deveni noii acționari majoritari ai clubului Málaga

Cine vor fi noii proprietari ai lui Malaga?
Cine vor fi noii proprietari ai lui Malaga?Joaquin Corchero/AFP7/Shuttersto / Shutterstock Editorial / Profimedia
Clubul spaniol de ligă secundă Málaga este scos la vânzare, iar interesul pentru achiziție crește tot mai mult. După speculațiile privind negocieri avansate cu Qatar Sports Investments (QSI) în ultimele săptămâni, un nou jucător a intrat în cursă: Fenway Sports Group (FSG), grupul american care deține Liverpool.

Planul pe termen lung al Fenway Sports Group (FSG) este de a construi un proiect global similar cu cel al lui Manchester City sau Red Bull, iar pentru acest lucru caută parteneri potriviți pentru extindere.

În ceea ce privește Málaga, FSG vizează în principal pachetul majoritar deținut de omul de afaceri qatarez Abdullah Al-Thani. Acesta a preluat clubul în 2010, a investit sute de milioane de euro și a condus echipa până în sferturile de finală ale Ligii Campionilor.

Totuși, după câțiva ani, investițiile lui Al-Thani s-au oprit, iar Málaga a retrogradat din La Liga în 2018. De atunci, clubul s-a confruntat atât cu dificultăți financiare, cât și sportive, ajungând sub administrare judiciară. În prezent, 49% din acțiuni sunt deținute de grupul imobiliar BlueBay.

Fenway Sports Group (FSG), proprietarul lui Liverpool, a fost anterior interesat de achiziția clubului francez Bordeaux, dar în cele din urmă a renunțat la tranzacție. Málaga rămâne însă o opțiune atractivă, mai ales datorită faptului că orașul va fi gazdă la Cupa Mondială din 2030, iar stadionul La Rosaleda este inclus în planurile de modernizare. De asemenea, grupul american consideră că Málaga are un potențial semnificativ de creștere, atât din punct de vedere sportiv, cât și comercial.

Locul ocupat de Málaga în clasament
Locul ocupat de Málaga în clasamentFlashscore

Interesant este faptul că ambițiile QSI din Qatar sunt similare, având deja în portofoliu clubul portughez Braga. O nouă achiziție le-ar permite să valorifice mai bine potențialul clubului lor de marcă, PSG, și să sprijine transferurile și dezvoltarea jucătorilor talentați.

Totuși, având în vedere situația actuală a clubului, cea mai mare întrebare rămâne cine va prezenta un proiect mai atractiv pentru actualii administratori ai clubului și va reuși să-i convingă să vândă.