După 2-1 în meciul cu tur de pe Bernabeu, Atletico a trimis partida în prelungiri în duelul decisiv de pe Wanda Metropolitano, în urma unui gol marcat încă din secunda 27 de englezul Conor Gallagher.
La loviturile de departajare, Julian Alvarez a fost protagonistul unui moment controversat. Atacantul argentinian a alunecat înainte să lovească balonul, iar imaginile prezentate i-au făcut pe cei din camera VAR să anuleze reușita pe motiv că fotbalistul a atins mingea cu ambele picioare înainte ca aceasta să ajungă în plasa porții lui Courtois.
”Nu avem încredere! Utilizare greșită VAR”
Mai departe, Real Madrid a obținut calificarea în sferturi, acolo unde va întâlni Arsenal, în vreme ce UEFA a transmis că ia în calcul să schimbe regulamentul în ceea ce privește loviturile de departajare.
De cealaltă parte, cei de la Atletico sunt în continuare afectați de eliminare, oficialii clubului transmițând la rândul lor un mesaj destul de acid dedicat celor de la UEFA.
"Știm că utilizarea greșită a sistemului VAR nu va schimba niciodată rezultatul unui meci. Suntem conștienți că, deși greșeala a fost dovedită, rezultatul nu se va schimba. Dar regretăm amarnic acest 'incident', așa cum l-a numit UEFA, și consecințele teribile pe care l-a avut asupra noastră.
Efortul spectaculos al echipei noastre și speranțele a milioane de fani au fost ruinate. Familia fotbalului trebuie să lucreze împreună pentru a evita situații de acest gen în viitor.
Nu avem încredere în modul prin care s-a anulat golul. Nu e în ADN-ul lui Atletico să caute scuze sau să mute atenția spre alte lucruri. Acum ne vom concentra la meciul cu Barcelona de duminică", a fost mesajul transmis de reprezentanții clubului Atletico.
VIDEO: Momentul executării loviturilor de departajare în Atletico - Real (penalty-ul lui Alvarez, la minutul 04:20)
Comunicatul transmis de UEFA
”Atlético de Madrid a consultat UEFA cu privire la incidentul care a dus la anularea penalty-ului lui Julián Álvarez la finalul meciului de ieri (n.r. - miercuri) din Liga Campionilor împotriva lui Real Madrid. Deși a fost aproape insesizabil, jucătorul a atins mingea cu piciorul de susținere înainte de a o lovi, așa cum se arată în videoclipul atașat.
În conformitate cu regula actuală (Regulile Jocului, Legea 14.1), VAR-ul ar trebui să cheme arbitrul pentru a indica că golul ar trebui să fie interzis. UEFA va iniția discuții cu FIFA și IFAB pentru a stabili dacă regula ar trebui revizuită în cazurile în care o atingere dublă este în mod evident neintenționată”, se arată în comunicatul emis de oficialii UEFA în cursul zilei de joi.