Sponsorii principali ai Cupei Mondiale a Cluburilor FIFA 2025: Care sunt cele mai mari mărci care susțin ediția din acest an?
Există patru sponsori oficiali ai Cupei Mondiale a Cluburilor FIFA 2025, alături de o serie de parteneri comerciali cu diferite niveluri de implicare. Pe lângă promovarea mărcii lor prin intermediul unei serii de activități de marketing, aceste părți interesate vor oferi, de asemenea, experiențe și servicii în timpul competiției care va dura o lună.
Datorită atenției sporite a mass-media, a transmisiunilor gratuite oferite de platforma de divertisment DAZN și a prezenței multora dintre superstarurile sportului, sponsorii vor beneficia de o expunere mai mare în această vară decât ar fi făcut-o la orice ediție anterioară a turneului.
Vom discuta despre natura rolului fiecărui sponsor la Cupa Mondială a Cluburilor din 2025 și vom face lumină asupra relației lor preexistente cu organismul internațional de conducere a fotbalului. De asemenea, vom verifica acreditările fiecărui sponsor, analizând dacă acesta a mai sprijinit sau nu evenimente sportive majore.
_______________________________________________
Sponsorizat:
Cupa Mondială a Cluburilor FIFA - Toate meciurile gratuit, exclusiv pe DAZN.
Înregistrează-te aici pentru a urmări.
_______________________________________________
Lista actualizată a sponsorilor anunțați pentru Cupa Mondială a Cluburilor 2025
Fiecare dintre cei patru sponsori principali ai turneului a fost dezvăluit în ultimele șase luni, primul fiind confirmat în octombrie 2024. Deși FIFA avea o multitudine de relații comerciale în curs de desfășurare cu diverse companii, a fost stabilit un proces de licitație complet nou înaintea Cupei Mondiale a Cluburilor 2025. Acest lucru a servit la evidențierea dimensiunii oportunității financiare potențiale oferite, FIFA fiind încrezătoare că va reuși să negocieze noi contracte, dat fiind nivelul de interes reînnoit din jurul turneului pan-continental.
Banii generați de sponsori au contribuit la adăugarea de fonduri suplimentare la un premiu deja enorm, participanții urmând să câștige cel puțin 50 de milioane de dolari în această vară.
Hisense
După ce a sponsorizat anterior Cupele Mondiale FIFA 2018 și 2022, Hisense a fost prima care a fost anunțată ca partener oficial al Cupei Mondiale a Cluburilor din acest sezon. Producător chinez de electronice, specializat în producția de televizoare, compania este un jucător-cheie pe piața globală a tehnologiei.
Având în vedere natura portofoliului său de produse, Hisense poate stabili cu ușurință legături între aparatele pe care le vinde și consumul spectatorilor de evenimente sportive majore. Numeroși fani din întreaga lume urmăresc desfășurarea acestor evenimente pe televizoarele Hisense și, prin urmare, societatea este un sponsor relevant pentru orice competiție transmisă unui public mondial larg. În consecință, Hisense a sprijinit fiecare dintre ultimele trei campionate europene și continuă să respecte acordurile comerciale cu Real Madrid, Paris Saint-Germain și partenerii pe termen lung Leeds United. De asemenea, compania a sponsorizat anterior Red Bull Racing, de șase ori campioana mondială a constructorilor din F1.
FIFA a confirmat că Hisense va sponsoriza viitoarea Cupă Mondială a Cluburilor în cadrul unui eveniment de lansare dedicat, găzduit la Shanghai Tower în octombrie anul trecut. Prezent la eveniment, președintele FIFA, Gianni Infantino, a declarat: "Angajamentul Hisense față de inovație și tehnologie se aliniază viziunii noastre pentru acest turneu. Acest parteneriat va oferi fanilor modalități unice de a se implica în turneu, atât pe teren, cât și în afara lui, punând în același timp o bază tehnologică și de inovare pentru ca Cupa Mondială a Cluburilor FIFA să înflorească."
Ca parte a unui acord în valoare totală de 90 de milioane de dolari, Hisense va furniza televizoare pentru a sprijini o varietate de activități operaționale la Cupa Mondială a Cluburilor din 2025. Oficialii meciurilor vor folosi monitoarele Hisense - amplasate atât în camera VAR, cât și la marginea terenului - pentru a revedea imaginile incidentelor majore și pentru a lua ulterior decizii-cheie. Ecrane similare vor fi amplasate, de asemenea, în poziții strategice în jurul stadionului, asigurându-se că fanii nu vor pierde niciun moment din acțiune.
AB InBev
Cel mai mare producător de băuturi alcoolice din lume, AB InBev este responsabil pentru producerea unora dintre cele mai recunoscute mărci de băuturi de pe piață. Budweiser, Corona, Stella Artois și Michelob fac parte din familia AB InBev, alături de o gamă largă de alte mărci notabile.
AB InBev este partener al FIFA de aproape patru decenii, sponsorizând fiecare Cupa Mondială de la Mexic '86. O interdicție de ultim moment privind vânzările de alcool pe stadioane din Qatar a amenințat să submineze relația de lungă durată dintre producătorul de bere și organismul mondial de conducere a fotbalului, dar un nou contract în valoare de 80 de milioane de dolari a fost încheiat la șase luni după încheierea Cupei Mondiale din 2022. Acest contract prelungește acordul existent al AB InBev până în 2026, în timp ce un pachet separat de sponsorizare pentru Cupa Mondială a Cluburilor din 2025 a fost organizat în noiembrie 2024.
Pe lângă premierea jucătorului meciului din fiecare etapă, AB InBev va organiza o serie de experiențe interactive pentru fani pe parcursul verii. În calitate de partener oficial pentru bere al turneului, ne putem aștepta să vedem "Megabrandurile" Budweiser și Michelob ale companiei foarte prezente pe stadioane și în articolele de promovare. După ce compania sa a fost confirmată ca al doilea sponsor oficial al competiției de cluburi emblematice a FIFA, directorul general al AB InBev, Michael Doukeris, a declarat: "Acest parteneriat cu Cupa Mondială a Cluburilor FIFA continuă moștenirea noastră de a aduce berea și sportul împreună pentru fanii din întreaga lume, creând mai multe momente de sărbătoare și încurajare".
Datorită relației intime dintre bere și sport, AB InBev a fost dornic să exploateze și alte oportunități de publicitate similare. Producătorul de bere cu sediul în Belgia a lansat un parteneriat comercial cu Comitetul Internațional Olimpic (CIO) în ianuarie 2024, susținând ulterior evenimentele din Paris vara trecută. Deși acordul inițial urma să expire după Los Angeles 2028, Ab InBev va sponsoriza acum și Jocurile Olimpice de Iarnă din 2030 din Alpii francezi și Jocurile găzduite de Brisbane în 2032.
Bank of America
Societate multinațională de servicii financiare cu sediul în Carolina de Nord, Bank of America este a doua instituție bancară ca mărime din Statele Unite și, prin urmare, face parte din grupul "Big Four" al țării. Înființată în 1998, întreprinderea este rezultatul unei fuziuni între NationsBank (de asemenea, cu sediul în Carolina de Nord) și preexistenta Bank of America.
Pe lângă faptul că este partenerul bancar oficial al turneului, Bank of America sponsorizează și una dintre locațiile alese pentru a găzdui câteva dintre meciurile din acest an ale Cupei Mondiale a Cluburilor. Stadionul Bank of America este casa echipei MLS Charlotte FC și a echipei NFL Carolina Panthers și va găzdui două meciuri din faza grupelor (la care participă Real Madrid, Pachuca, Benfica și Bayern München) și două meciuri din optimi de finală. Compania a achiziționat drepturile de denumire pentru impunătoarea arenă de 75 000 de locuri în 2004, obținând un contract pe 20 de ani la un cost de 140 milioane de dolari. Acest acord a fost prelungit până la sfârșitul anului 2023.
Bank of America a fost prezentată ca al treilea sponsor principal al Cupei Mondiale a Cluburilor la începutul lunii decembrie 2024, cu doar câteva zile înainte de tragerea la sorți din faza grupelor turneului de la Miami. Cu câteva luni înainte, firma cu sediul în Charlotte a încheiat un acord - despre care se crede că valorează aproximativ 100 de milioane de dolari (77 de milioane de lire sterline) - pentru a fi sponsor al Cupei Mondiale FIFA 2026, găzduită de America.
Cu toate acestea, zona de marketing a băncii nu s-a limitat doar la sfera fotbalistică. În calitate de "partener campion" recent înregistrat al Mastersului, Bank of America va fi prezentă acum la primul turneu de golf important al anului calendaristic. Pe lângă sponsorizarea maratoanelor din Boston și Chicago, cea de-a doua bancă din lume după capitalizarea de piață este, de asemenea, un partener pe termen lung al MLB și al Federației americane de fotbal.
Descriind scopul activității recente de sponsorizare a Bank of America, Brian Moynihan, președinte și CEO al companiei, a remarcat: "Acest parteneriat cu FIFA, atât pentru Cupa Mondială 2026, cât și pentru Cupa Mondială a Cluburilor 2025, ne accentuează concentrarea pe aprofundarea relațiilor cu clienții prin intermediul celor mai emblematice evenimente sportive din lume și pe generarea unui impact economic de durată, la nivel global și local."
Coca-Cola
Unul dintre cei mai vechi și mai apreciați parteneri comerciali ai FIFA, Coca-Cola a lucrat în colaborare cu organismul de conducere timp de peste 75 de ani. Gigantul băuturilor și-a proiectat marca prin reclame pe stadioane la fiecare Cupa Mondială începând din 1950 și a fost sponsor oficial al evenimentului de referință al fotbalului internațional timp de aproape cinci decenii. Cu toate acestea, o dispută juridică recentă între cele două părți a pus la grea încercare această relație de lungă durată.
Decizia FIFA de a separa Cupa Mondială a Cluburilor de acordurile de sponsorizare existente a înfuriat Coca-Cola, care a considerat că are dreptul să susțină turneul sub pretextul acordului său actual. Alături de producătorul german de articole sportive Adidas, Coca-Cola a înaintat cazul Centrului elvețian de arbitraj în încercarea de a-și dovedi statutul de sponsor oficial al Cupei Mondiale a Cluburilor. Deși rezultatul tribunalului nu a fost făcut public în mod oficial, se pare că atât Coca-Cola, cât și Adidas și-au rezolvat acum disputele cu FIFA. Coca-Cola a fost prezentată ca al patrulea și ultim sponsor principal al Cupei Mondiale a Cluburilor în februarie 2025, în timp ce Adidas a fost confirmat ca fiind furnizorul oficial de mingi de meci al turneului cu o lună mai devreme.
Deși rămâne neclar dacă a fost orchestrat un contract specific pentru Cupa Mondială a Cluburilor, știm că actualul contract dintre FIFA și Coca-Cola se încheie în 2030. În cadrul acestui acord pe șapte ani, Coca-Cola plătește suma colosală de 400 de milioane de dolari pentru a obține drepturile de sponsorizare principală pentru evenimentele internaționale ale FIFA. De altfel, Adidas a obținut un acord similar, în valoare de 800 de milioane de dolari pe o perioadă de 15 ani.
Coca-Cola a fost un sponsor activ în sectorul sportiv de ceva timp, sprijinind Jocurile Olimpice, Jocurile Paralimpice și NASCAR în ultimii ani. Conglomeratul de băuturi cu sediul în Atlanta este, de asemenea, partener cu o serie de cluburi de fotbal de elită, inclusiv Liverpool, Tottenham Hotspur, Juventus și Napoli.
De ce este formatul turneului din acest an atât de atractiv pentru mărci?
Cupa Mondială FIFA Cub din această vară, recent extinsă, este o propunere atractivă pentru potențialii sponsori și parteneri comerciali. Un număr mai mare de participanți a dus la un program de meciuri mai intens, crescând volumul de oportunități de marketing disponibile. În plus, turneul se mândrește cu o combinație de echipe din toate cele șase confederații FIFA, sporind cifrele de audiență - și, prin urmare, numărul potențialilor clienți - în regiuni ale lumii neexploatate anterior.
Suporterii pasionați ai celor 32 de cluburi active la nivel internațional vor fi foarte implicați în viitoarea Cupă Mondială a Cluburilor, permițând sponsorilor să facă publicitate unui public captiv numeros și implicat. Având în vedere că o cantitate decentă dintre cei mai buni fotbaliști ai planetei se vor îndrepta spre SUA în această vară, mărcile sunt dornice să își asocieze produsele cu această competiție pan-continentală revitalizată. Drept urmare, FIFA a reușit să atragă o listă considerabilă de parteneri comerciali.
Sponsorii obișnuiți ai FIFA au automat drepturi exclusive și pentru acest turneu?
După cum s-a menționat anterior, FIFA a inițiat un nou proces de licitație la negocierea contractelor de sponsorizare pentru Cupa Mondială a Cluburilor 2025. Prin urmare, partenerii comerciali preexistenți ai FIFA nu aveau garanția de a fi implicați în această vară.
Cu toate acestea, mulți dintre cei mai apropiați afiliați pe termen lung ai FIFA au reușit să obțină drepturi de sponsorizare, asigurându-și prezența la cea de-a 21-a ediție a Cupei Mondiale a Cluburilor. Companii precum Aramco, Hyundai, Lenovo, Qatar Airways și Visa vor sprijini desfășurarea competiției reînnoite, continuându-și asocierea prelungită cu evenimentele majore ale FIFA.
Drepturile de difuzare: Unde puteți urmări turneul din acest an?
Toate cele 63 de meciuri ale Cupei Mondiale a Cluburilor vor fi transmise exclusiv în direct pe DAZN în această vară, serviciul de streaming achiziționând drepturile exclusive de difuzare. Telespectatorii vor putea urmări fiecare meci gratuit, prin simpla creare a unui cont DAZN.
Meciurile vor fi difuzate pe canalul DAZN dedicat Cupei Mondiale a Cluburilor, cu comentarii disponibile în mai multe limbi.