F1: Trei lucruri cu care am rămas după Marele Premiu din Bahrain

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
F1: Trei lucruri cu care am rămas după Marele Premiu din Bahrain
Verstappen, Perez și Alonso pe podium
Verstappen, Perez și Alonso pe podium
Reuters
Max Verstappen (25 de ani) a demonstrat că el și Red Bull au ritmul necesar pentru a câștiga din nou ambele titluri mondiale, după ce el și Sergio Perez (33 de ani) au realizat o dublă în Marele Premiu al Bahrainului.

Dar olandezului i-a fost furată duminică lumina reflectoarelor de către Fernando Alonso (41 de ani), care a urcat pe podium pentru Aston Martin, confirmând că echipa cu sediul în Silverstone are potențialul de a pune probleme celor de la Ferrari și Mercedes.

AFP Sport analizează trei lecții învățate de la primul Mare Premiu al unui campionat record de 23 de curse, desfășurat în nocturnă pe Circuitul Internațional din Bahrain.

Piloții pornesc în cursă, în Bahrain
Reuters

Red Bull își demonstrează calitatea

În ciuda unei prestații obișnuite la antrenamente, după o iarnă în care timpul petrecut în tunelul aerodinamic a fost redus drastic, Red Bull a dominat calificările și cursa, transformând orice competiție într-o procesiune.

După ce au ales să se concentreze pe performanța în cursă în cea mai mare parte a celor trei sesiuni de antrenamente, iar apoi au depășit plutonul în calificări, Red Bull a fost într-o clasă aparte.

Dublul campion mondial Verstappen a condus de la start până la finish, asigurându-și prima victorie în deschiderea sezonului și prima în Bahrain, la a zecea încercare.

Rivalul George Russell (25 de ani), de la Mercedes, a declarat după cursă că Red Bull are ambele campionate ”deja antamate”, deoarece echipa sa, precum și Ferrari, nu au reușit să arate nicio îmbunătățire față de anul trecut și au fost depășite de Aston Martin.

După ce a terminat cu aproape 12 secunde în fața lui Perez, Verstappen a precizat că nu se așteaptă să fie ușor în următoarele curse de la Jeddah și Melbourne.

"Trebuie să ne asigurăm că vom continua să ne dezvoltăm. Și trebuie să investigăm ce a mers prost la începutul weekendului. Atunci sunt sigur că vom fi și mai puternici. În mod evident, este un start de top pentru noi, dar, așa cum ați văzut anul trecut, lucrurile se pot schimba foarte repede", a spus el.

Alonso și Aston Martin

La vârsta de 41 de ani, Fernando Alonso a demonstrat că rămâne unul dintre cei mai rapizi și mai îndrăzneți piloți, confirmând că Aston Martin are o mașină cu un ritm și performanțe care îi poate provoca pe lideri.

Spaniolul, de două ori campion, a căzut până pe locul șapte după start, înainte de a depăși în forță Mercedes-urile și Ferrari-urile și a termina pe un extraordinar loc trei.

A fost al 99-lea podium al său într-o carieră record de 356 de curse.

În timp ce Alonso radia de bucurie, șeful echipei, Mike Krack, a încercat să-l țină pe el și echipa cu picioarele pe pământ, avertizându-i să nu se aștepte la victorii în viitorul apropiat într-o mașină frumos echilibrată și pregătită pentru 2023 de către directorul tehnic Dan Fallows (fost la Red Bull) și echipa sa.

"Diferența este încă substanțială față de restul mașinilor. Știam după teste că nu avem mașini rele și am avut și o cursă bună, dar după două tururi nu visam la un podium. Acum avem un rezultat bun și ne-am luptat cu echipe care sunt obișnuite să se bată în față. Așa că, să fim respectuoși și umili și vom vedea", a spus acesta.

Alonso l-a lăudat pe coechipierul său Lance Stroll (24 de ani) care, la două săptămâni după un accident de ciclism din pre-sezon, cu două încheieturi fisurate și un deget de la picior rupt, a terminat al șaselea.

Fiabilitatea Ferrari este suspectă

Schimbarea conducerii, unde fostul șef al Alfa Romeo, Fred Vasseur, i-a luat locul lui Matteo Binotti, nu a pus capăt problemelor de fiabilitate ale celor de la Ferrari.

Charles Leclerc (25 de ani), care a fost nevoit să își schimbe bateria înainte de cursă, se afla pe un confortabil loc trei când mașina i-a jucat feste în turul 47 și a abandonat, lăsându-l pe Carlos Sainz (28 de ani) să ajungă pe locul patru după ce a fost depășit de Alonso.

"Nu este niciodată bine să începi cu un DNF. Dar campionatul nu se decide în Bahrain. Cel mai important lucru acum este ca noi să avem o imagine mai clară a situației și să știm unde eșuăm. Partea pozitivă este că am egalat ritmul de calificare al celor de la Red Bull. Suntem acolo, dar trebuie să fim realiști. Pentru a câștiga curse, trebuie să avem un weekend fără greșeală", a declarat Vasseur.

Mercedes a deplâns, de asemenea, problemele după ce a terminat pe locurile cinci și șapte cu septuplul campion Lewis Hamilton (38 de ani) și Russell, șeful echipei, Toto Wolff, s-a alăturat piloților în a accepta necesitatea de a crea o mașină mai apropiată de designul Aston Martin.