Plutonul s-a desprins imediat după prânz când a apărut un vehicul într-un sens giratoriu.
Mai multe echipe nu au fost de acord cu reluarea cursei și s-au întors direct la autobuzele lor.
"Echipa noastră este una dintre cele câteva care au decis să se retragă din etapa de astăzi din cauza mai multor incidente legate de accesul autovehiculelor pe traseul cursei", a declarat Soudal Quick-Step Pro Cycling Team.
"Considerăm acest lucru inacceptabil și am decis să nu ne reîntoarcem în etapă, deoarece acordăm prioritate siguranței curselor și personalului nostru".
Francezul Paul Magnier de la Soudal conducea cursa de cinci zile din jurul localității Besseges din sudul Franței.
Echipele Ineos, Lidl-Trek, Uno-X și EF Education și-au încetat, de asemenea, participarea.
Un incident similar a avut loc joi, provocând un accident care l-a forțat pe favoritul cursei, belgianul Maxim Van Gils de la Bora-Red Bull, să se retragă, fiind rănit la șoldul drept și la încheietura mâinii drepte.
Organismul de conducere al ciclismului, UCI, a declarat că investighează ambele incidente.
"Se iau măsuri pentru a evita repetarea problemelor care au avut loc în aceste etape", se arată într-un comunicat.
"UCI va continua să investigheze amănunțit problemele legate de închiderea drumurilor și va lua măsurile necesare ținând cont de faptul că organizatorii sunt pasibili de... sancțiuni".
"UCI subliniază că ia extrem de în serios chestiunea securității rutierilor", se adaugă în comunicat.
Organizatorii cursei au insistat că "fac tot ce le stă în putință" pentru a garanta siguranța rutierilor, afirmând că nu este posibilă privatizarea totală a drumurilor, așa cum se întâmplă în cazul unor curse importante precum Turul Franței, din motive financiare.
"Mașina (care a intrat joi pe traseu), poliția a oprit-o de două ori, apoi a plecat din nou. Ce putem face, în afară de a pune pe cineva în fața fiecărui traseu?", a declarat Claudine Fangille-Allegre, președinta Etoile de Besseges, al cărei tată a fondat cursa în 1971.
"Suntem voluntari. Nu câștigăm nimic. Ajung în punctul în care îmi spun: 'Asta e, am făcut 55.
"Ori rutierii înțeleg că o facem mai ales pentru ei, ori nu vom mai putea prelua povara organizării, iar eu voi înțelege asta."