Câștigătorul ediției precedente, Charles Leclerc, a stabilit cel mai bun timp în antrenamente pe circuitul stradal din Monte Carlo, oprind cronometrul la un minut și 11,964 secunde. Pe traseul îngust și tehnic de pe malul portului, pilotul Ferrari a fost cu 0,163 secunde mai rapid decât Max Verstappen de la Red Bull, care a folosit tot pneuri soft.
Lando Norris de la McLaren a ocupat poziția a treia, în timp ce coechipierul său și actualul lider al campionatului, Oscar Piastri, s-a clasat pe locul cinci, folosind pneurile medium, mai puțin rapide. Între cei doi piloți McLaren s-a intercalat Alex Albon de la Williams.
Lewis Hamilton, septuplul campion mondial, nu a reușit decât al nouălea timp după ce a lovit violent bordurile la ieșirea din zona piscinei, incident care probabil a afectat podeaua monopostului său.
George Russell (Mercedes) a încheiat pe poziția a șasea, urmat de Carlos Sainz (Williams) și Pierre Gasly (Alpine). Fernando Alonso, dublul campion mondial de la Aston Martin, a completat top 10, toți cei zece piloți fiind separați de doar 0,7 secunde.
Un incident între Charles Leclerc și Lance Stroll s-a produs într-un, forțând organizatorii să întrerupă temporar sesiunea pentru îndepărtarea resturilor de pe pistă. În urma coliziunii, pilotul canadian a fost chemat la comisarii de cursă pentru a explica incidentul pe care se pare că l-ar fi provocat.
Echipa Aston Martin a confirmat că monopostul lui Stroll a suferit avarii la suspensia spate, fiind necesară înlocuirea cutiei de viteze. În același timp, Ferrari a remediat situația mașinii lui Leclerc, montând o nouă aripă frontală și permițându-i pilotului să revină pe circuit.
Leclerc, care a obținut pole position în trei din ultimele patru curse disputate la Monaco, s-a arătat rezervat joi în privința șanselor echipei sale, deși speră într-o surpriză plăcută. Deși Ferrari a avut dificultăți în acest sezon pe virajele lente și în privința ritmului pe un singur tur, circuitul din Monte Carlo, cel mai lent din calendar, oferă oportunitatea unei configurații speciale a mașinii, fără a sacrifica viteza pe liniile drepte.