Altele

Lando Norris, cel mai bun în antrenamentele pentru Marele Premiu al Chinei

Lando Norris ia parte la o sesiune de antrenamente înainte de Marele Premiu al Chinei
Lando Norris ia parte la o sesiune de antrenamente înainte de Marele Premiu al ChineiEric Alonso / PsnewZ / Profimedia
Lando Norris a fost cel mai rapid în antrenamentele de vineri pentru Marele Premiu al Chinei, liderul campionatului fiind cu aproape o jumătate de secundă mai rapid decât Charles Leclerc de la Ferrari, cu coechipierul său de la McLaren, Oscar Piastri, pe locul trei. Lewis Hamilton a fost al patrulea cel mai rapid, iar Ferrari și-a revenit după o cursă inaugurală lamentabilă în Australia la sfârșitul săptămânii trecute.

Norris a câștigat la Melbourne, iar McLaren ar fi avut primele două locuri pe podium dacă nu ar fi fost ieșirea în decor a lui Piastri, care i-a dat cvadruplului campion mondial  Max Verstappen șansă să iasă al doilea în Red Bull-ul său.

Verstappen, care a câștigat atât cursa de sprint, cât și Marele Premiu de la Shanghai anul trecut, nu a mers foarte bine în antrenamente și a renunțat la ultimul său tur pe pneuri soft, obținând doar al 16-lea timp.

Norris a fost cronometrat cu 01:31.504sec pe cei 5.451 km ai Circuitului Internațional din Shanghai, unde virajele lungi și zonele de frânare bruște sunt recunoscute ca fiind foarte dure pentru pneuri.

El l-a devansat pe Leclerc cu 0.454sec, iar Piastri cu 0.195sec mai în spate.

Condițiile au contrastat cu cele de la Melbourne, de la sfârșitul săptămânii trecute, când a avut loc deschiderea sezonului în condiții de ploaie și sălbăticie, în urma căreia au avut loc mai multe accidente și s-au petrecut mai multe reprize sub protecția mașinii de siguranță.

Sesiunea a fost singura oportunitate a echipelor de a-și perfecționa setările înainte de calificările sprint de vineri după-amiază.

Cele "patru mari" echipe - Red Bull, McLaren, Ferrari și Mercedes - s-au luptat pentru supremație, obținând cei mai buni timpi pe pneurile de compoziție medie.

A fost o sesiune mult îmbunătățită pentru Ferrari după Melbourne, unde septuplul campion mondial Hamilton a ajuns doar pe locul 10, după ce strategii echipei au pariat și au pierdut lăsându-l pe pneuri slick pe ploaie. Leclerc a fost al optulea, iar cele cinci puncte obținute de Ferrari reprezintă cea mai slabă performanță în deschiderea sezonului din 2009 încoace.

Începătorul Jack Doohan nu a reușit să parcurgă niciun tur la debutul său și a avut și mai multe necazuri în Shanghai, când Alpine-ul său a rămas fără motor, scoțând steagurile roșii la 13 minute de la finalul sesiunii.

În acel moment, toate echipele au rulat doar cu pneuri medium.

Când sesiunea a fost reluată cu opt minute înainte de final, a avut loc o cursă aglomerată de la boxe pentru a înregistra un tur de simulare a calificărilor, în timp ce toată lumea a montat pneurile soft mai rapide.

Mercedes-ul luiGeorge Russell a fost al cincilea cel mai rapid, iar Sauber-ul lui Nico Hulkenberg al șaselea, cu Williams-ul lui Alex Albon, Aston Martin-ul lui Fernando Alonso, Mercedes-ul lui Kimi Antonelli și RB-ul lui Yuki Tsunoda alcătuind restul top 10.

Cursa sprint de 19 tururi va avea loc sâmbătă dimineața, înainte de calificările pentru Marele Premiu din aceeași zi.

Duminică va avea loc cursa principală de 56 de tururi.