Norris este favorit în această luptă în trei, având un avans de 12 puncte față de Verstappen și având nevoie „doar” să termine pe podium la Yas Marina, indiferent cine câștigă, într-o seară ce se anunță plină de suspans.
Ultimul sezon înainte de o nouă eră pentru acest sport, cu extinderea la 11 echipe și reguli și motoare noi, a fost marcat de reveniri spectaculoase și surprize pentru toți cei trei pretendenți, iar nimeni nu poate fi exclus din calcule.
Toți au câte șapte victorii, toți pot adăuga încă una și sunt pregătiți să ofere un final demn de un blockbuster cu Brad Pitt despre F1.
De asemenea, fiecare a trecut prin dezamăgirea abandonului din cauza coliziunilor sau accidentelor.
Sezon incredibil, mașină incredibilă
Norris, care a câștigat prima cursă la Melbourne în martie, era cu 34 de puncte în urma lui Piastri la final de august, dar a revenit spectaculos cu o serie impresionantă, în timp ce australianul a stagnat.
Anul trecut, el a câștigat la Abu Dhabi plecând din pole position, după ce pierduse lupta la titlu cu Verstappen.
„A fost un sezon incredibil. Avem o mașină fantastică. Sunt mândru de toți cei din echipă. Mulțumim tuturor fanilor noștri. Mai avem o cursă și vom da totul,” a declarat el.
Piastri, care a condus clasamentul din Arabia Saudită în aprilie până în Mexic în octombrie, părea pregătit să aducă Australiei primul titlu după Alan Jones, acum 45 de ani, dar acum este la 16 puncte în spatele coechipierului său.
El are nevoie să câștige sau să termine pe locul doi și să spere la o răsturnare de situație – de două ori în acest secol, pilotul aflat pe locul trei înaintea ultimei etape a ieșit campion.
Verstappen, care poate egala performanța lui Michael Schumacher de a câștiga cinci titluri la rând, ar putea reuși cea mai spectaculoasă revenire, după ce era la 104 puncte în spatele lui Piastri la sfârșit de august.
„Luptăm până la final,” a zâmbit olandezul după victoria din Qatar de weekendul trecut, la doar o săptămână după ce câștigase la Las Vegas.
Abu Dhabi a fost un circuit norocos pentru el în trecut, cu patru victorii consecutive pe acest traseu în sens invers acelor de ceasornic, până anul trecut.
Încă o victorie, cu Norris în afara podiumului, i-ar fi suficientă.
McLaren a fost descalificată cu ambele mașini la Las Vegas și a ratat o victorie pentru Piastri și un podium pentru Norris în Qatar din cauza unei strategii greșite.
Oare campionii detașați la constructori, cu al doilea cel mai mare număr de puncte într-un sezon din istorie, pot rata primul lor titlu dublu din 1998?
Premii în bani și ierarhia din paddock
În timp ce lupta pentru titlu se dă la vârf, alții urmăresc premiile în bani și punctele care le pot îmbunătăți poziția în ierarhia paddock-ului.
Mercedes și Red Bull se bat pentru locul secund, deși primii par favoriți, avându-i pe George Russell și Kimi Antonelli, în timp ce Red Bull depinde de Verstappen.
Cursa va fi ultima apariție pentru japonezul Yuki Tsunoda la Red Bull, locul său urmând să fie luat de francezul Isack Hadjar din sezonul viitor, iar parteneriatul cu Honda se va încheia înainte de trecerea la Aston Martin.
Ferrari are o ultimă șansă să câștige o cursă în 2025, iar Lewis Hamilton, de șapte ori campion mondial, riscă să încheie primul sezon fără niciun podium.
Sauber, la ultima cursă înainte de a deveni echipa de uzină Audi și cu Nico Hulkenberg ajuns la startul cu numărul 250, este la doar cinci puncte de Haas, pe locul opt, iar aceștia la rândul lor sunt la șapte puncte de Aston Martin.
Alpine, deținută de Renault, concurează pentru ultima dată cu motoare Renault înainte de a trece la propulsoare Mercedes. Pentru argentinianul Franco Colapinto aceasta este ultima șansă de a obține primul său punct din acest sezon.
