Fanii trebuie să aștepte până în ultimul weekend al lunii pentru următoarea cursă din Azerbaidjan, după Marele Premiu al Australiei de duminică, de la Melbourne, care a fost întrerupt de trei ori, decalaj cauzat de anularea cursei din China.
Cursa de la Shanghai, programată inițial pentru 16 aprilie, a fost amânată pentru al patrulea an consecutiv din cauza măsurilor locale stricte de limitare a răspândirii virusului COVID-19.
"Nu vreau să am acea pauză, pentru că știți ce cursă a lipsit din acea pauză", a declarat Guanyu Zhou (23 de ani) de la Alfa Romeo, singurul pilot chinez din acest sport.
Piloții vor întotdeauna să concureze, dornici să depășească eșecurile și să revină în cursă, dar echipele vor fi recunoscătoare pentru șansa de a-și odihni echipele de la boxe și inginerii.
"Este puțin ciudat să ai trei săptămâni de pauză, mai ales atât de devreme în sezon", a comentat dublul campion mondial Max Verstappen (25 de ani), de la Red Bull, a cărui victorie la Melbourne a fost a treia din cele trei curse de până acum ale echipei sale dominante.
"Prefer să continui să concurez", a fost de acord Fernando Alonso (41 de ani) de la Aston Martin, care a terminat pe locul trei duminică, pentru a treia cursă consecutivă.
Alții, în special cei care muncesc ore îndelungate și petrec săptămâni întregi departe de familii, fără a avea parte de compensațiile oferite de avioanele private și de milioanele din bancă, văd lucrurile diferit.
"Le-am spus băieților, luați-o ușor în aceste trei săptămâni, nu faceți nimic din ceea ce nu aș face eu. Pentru echipa de curse există o oportunitate de a se odihni puțin, deoarece restul sezonului va fi greu", a declarat directorul echipei Haas, Guenther Steiner (57 de ani), a cărui echipă este una dintre cele mai mici din paddock.
Pauza oferă mai mult timp și pentru ca echipele să lucreze la îmbunătățiri și să vină cu piese de schimb, după un weekend plin de complicații în Australia.
Circuitul stradal de la Baku va fi primul weekend de sprint al sezonului.
Odinioară puternici, cei de la Mercedes joacă la recuperare, în timp ce cei de la Ferrari, fără punct la Melbourne și care încă nu au apărut pe podium în acest sezon, se întorc la Maranello cu multă muncă.
"Cred că, în situația în care ne aflăm ca echipă, luăm acest lucru ca pe o oportunitate de a lucra cât mai mult posibil în această pauză pentru a obține actualizări cât mai repede posibil", a declarat Charles Leclerc (25 de ani) de la Ferrari, înainte de cursă.
De asemenea, șefii sportului și ai echipelor vor discuta în continuare despre formatul de weekend de sprint și dacă să facă din cursa de sâmbătă un eveniment de sine stătător.
"Nu s-a luat nicio decizie (la Melbourne), dar (șeful executiv al Formulei 1) Stefano (Domenicali) vrea să încercăm în continuare să vedem ce putem face pentru a face acest sport mai interesant, așa că rămâneți pe fază", a declarat șeful McLaren, Zak Brown (51 de ani).
