Altele

Serie A încearcă o revoluție: "Autonomie față de Federație ca în Premier League”

Adio Serie A Tim: liga italiană are un nou sponsor
Adio Serie A Tim: liga italiană are un nou sponsorProfimedia
Liga italiană de fotbal ar dori să limiteze puterea de decizie a federației și să obțină un nivel de autonomie asemănător cu cel din Premier. Liga a încheiat, de asemenea, un acord de sponsorizare cu Eni, punând capăt unui parteneriat de 25 de ani.

Lorenzo Casini, președintele Serie A, avertizează Federația Italiană: o scindare este posibilă.

La finalul adunării Ligii, unde s-a ajuns și la un acord cu Eni pentru noua sponsorizare, numărul unu al Ligii a explicat: "Am discutat mai multe subiecte, inclusiv reformele federale. Unele lucruri au fost făcute, chiar importante, cele pe care Serie A a reușit să le finalizeze. Altele rămân să fie analizate, ceea ce a reieșit în timpul discuției este că sistemul federal și modelul de organizare în care se află Serie A nu sunt adecvate'.

Este nevoie de o mai mare autonomie și autodeterminare a opțiunilor, astfel că adunarea a decis să înceapă un parcurs de evaluare a unui mecanism de autonomie similar modelului din Premier League engleză. În următoarea adunare, acest studiu va fi continuat”, a explicat el.

Cu toate acestea, Casini a respins o detașare totală de federație: ”Premier League din punct de vedere tehnic nu este în afara federației, este încă în cadrul unui sistem federal. Ceea ce are liga engleză diferit este un model de organizare diferit, legat de greutatea economică. Ceea ce a reieșit este că, în prezent, sistemul organizatoric nu recunoaște Serie A ponderea pe care ar trebui să o aibă în raport cu greutatea economică".

Serie A își ia rămas bun de la Tim după 25 de ani

Între timp, a fost confirmat și faptul că Serie A își va schimba numele începând cu sezonul viitor: la adunarea Ligii s-a dat undă verde acordului cu Eni, care va deveni sponsorul principal al campionatului cu marca Enilive începând cu sezonul viitor. Relația dintre Serie A și TIM se încheie după 25 de ani.

Acordul dintre Lega Serie A și Eni are o valoare de aproximativ 22 de milioane de euro pe an (cu aproximativ 17% mai mult decât ultimul acord cu Tim), în cadrul unui contract pe trei ani, cu opțiune pentru încă două sezoane.

Propunerea Trenitalia a fost de asemenea acceptată, Frecciarossa rămânând sponsorul principal al Coppa Italia pentru încă trei ani.

Ambele voturi pentru sponsorizare au trecut în adunare cu unanimitate din partea celor 20 de cluburi.

Supărarea Greenpeace

”Nu mai sunt doar Sanremo și echipa națională de fotbal, acum și Serie A pentru (cel puțin) următorii trei ani. Strategia de comunicare din ce în ce mai omniprezentă a Eni este foarte clară: sponsorizarea celor mai populare evenimente sportive, muzicale și culturale pentru a-și curăța imaginea și a distrage atenția de la responsabilitățile sale grave în criza climatică.

”Sportul, muzica, cultura, lumea educației și a informației ar trebui să fie libere de propaganda toxică a industriei fosile, așa cum se întâmplă deja de ceva timp cu publicitatea și sponsorizările industriei tutunului", așa comentează Greenpeace Italia pe X anunțul cu privire la acordul pe trei ani dintre Eni și liga de fotbal Lega Serie A.


Mențiuni