Este pentru prima dată, după unsprezece sezoane, când echipa revine la această culoare, asociată cu unele dintre cele mai de succes perioade din istoria blaugrana.
În 2009, Barcelona lui Messi cucerea prima Cupa Mondială a Cluburilor în tricoul portocaliu
Noul tricou face trimitere directă la sextuplul cucerit în 2009, inspirându-se din echipamentul purtat în finala Cupei Mondiale a Cluburilor din acel an. Lansarea are loc în cadrul campaniei audiovizuale ”We define tomorrow” (n.r. - Noi dăm sens viitorului), care subliniază atât importanța trofeelor, cât și a sprijinului suporterilor.
Este a opta oară când Barça va evolua într-un echipament portocaliu, o culoare ce evocă realizările istorice ale echipei catalane. Nuanța intensă, apropiată de ”mango”, domină tricoul și îi conferă un aspect modern, spectaculos, imposibil de trecut cu vederea.
Designul se inspiră din linia Nike Total90, foarte populară la începutul anilor 2000 datorită inovațiilor tehnice, păstrând astfel tradiția clubului de a opta pentru modele distincte, care consolidează identitatea și memoria colectivă a Barcelonei.