Cerința de bază pentru a primi o notă este ca jucătorul să petreacă cel puțin zece minute pe teren, neluând în calcul prelungirile. Fiecare fotbalist începe cu nota 6. Maximul, în cazul unei performanțe absolut extraordinare (de exemplu, cele cinci goluri ale lui Erling Haaland cu Leipzig), este 10. Notele sunt calculate întotdeauna cu o zecimală și apar în detaliile meciului chiar în tab-ul Formații la câteva minute după fluierul final.
Nota finală va fi influențată în principal de statisticile individuale. Fiecare dintre ele are o anumită valoare, care poate fi pozitivă și poate adăuga zecimi în plus (goluri, șuturi pe poartă, pase reușite, dueluri câștigate, deposedări reușite), dar bineînțeles că poate fi și negativă - ceea ce la rândul său coboară nota (faulturi, cartonașe primite, dueluri pierdute).
Bineînțeles, fiecare poziție are propriile sarcini pe teren și, logic, statistici diferite sunt esențiale pentru un portar față de un mijlocaș. Diferențierea pozițiilor este așadar unul dintre factorii luați în considerare de sistem. Același lucru este valabil și pentru statisticile echipei, cum ar fi numărul de șuturi pe poartă și rezultatul final al meciului.
S-ar putea să fii surprins să descoperi că un fotbalist din acest sistem de notare rareori ajunge cu o notă generală mai mică decât șasele de la început. Dacă o face, de obicei indică o eroare cu adevărat extraordinară: poate că a primit un cartonaș roșu, a provocat o lovitură de pedeapsă sau a avut o performanță foarte slabă, plină de erori.
Notele jucătorilor de pe Flashscore acoperă prima și a doua ligă din Anglia, Germania, Spania, Italia, Franța, Țările de Jos, Belgia și multe alte țări, precum și Liga Campionilor, Europa League, Conference League și chiar Copa Libertadores in America de Sud.